مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از واگذاری خودروهای آتش‌نشانی و لودر به دهیاری‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،تقی کرمی امشب در اولین روز از دهه مبارک فجر و واگذاری خودروهای آتش نشانی، جمع‌آوری زباله و لودر به دهیاری‌های استان به صورت پایلوت در روستای خوشه‌مهر شهرستان بناب، اظهار کرد: امروز همزمان در استان ۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، ۱۲ دستگاه خودرو نیمه‌سنگین جمع‌آوری زباله و چهار دستگاه لودر به دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی واگذار شد.

وی تصریح کرد: برای تهیه این خودروها دولت ۴۲ میلیارد ریال پرداخت کرده که امروز در سطح استان در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است.

کرمی با بیان اینکه کمک‌های دولت برای اجرای طرح‌های مختلف روستایی چشمگیر است، افزود: از سال ۱۳۸۲ نهاد دهیاری‌ها در کشور تأسیس شده است که تا پایان دولت دهم ۱۱۷ میلیارد تومان به دهیاری‌ها پرداخت شده بود و این رقم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۵۵۴ میلیارد تومان افزایش یافته و در چهار سال گذشته ۴۴۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های کشور اعتبار پرداخت شده است.

مدیرکل امور روستایی استاندار آذربایجان‌شرقی سپس از اختصاص رقم ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های کشور طی سال‌جاری خبر داد و گفت: این در شرایطی است که میزان اعتبارات عمرانی استان ۱۰۰ میلیارد تومان است.

کرمی خاطرنشان کرد: دولت ۴۳۲ میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستاییان در کشور اختصاص داده است که این بهترین فرصت است تا ناحیه صنعتی خوشه‌مهر از این فرصت برای جذب اعتبار و توسعه شهرک صنعتی خود استفاده کند و نرخ سود این تسهیلات ۶ درصد است.

منبع: فارس