مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از اخذ ۱۱۷ میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای ۱۲ طرح خبر داد و گفت: تاکنون برای ۹ طرح میزان ۸۵ میلیون دلار جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از فارس، رضا حسینی امشب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در بحث سرمایه‌گذاری و حوزه‌های تأمین مالی سالانه ۵۰ میلیارد دلار ظرفیت وجود دارد که تاکنون به میزان ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه جاری تعداد ۲۱۵ طرح و فرصت سرمایه‌گذاری را در قالب یونی ۲ آماده کرده‌ایم و بسته‌های سرمایه‌گذاری را به تمام اتاق‌ها و شوراهای مشترک بازرگانی و هیات‌های سرمایه‌گذاری ارسال کرده‌ایم.

حسینی اذعان داشت: بر اساس سیاست‌های دولت تا پایان سال باید ۹۲۰ میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی اخذ کنیم که در این ارتباط برای ۱۲ طرح ۱۱۷ میلیون دلاری مجوز سرمایه‌گذاری خارجی گرفته‌ایم و برای ۹ طرح ۸۵ میلیون دلار جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: تعداد ۹ طرح ۱۵۱ میلیون دلاری را نیز در دست اجرا داریم.

این مسوول مهم‌ترین چالش‌های جذب سرمایه‌گذاری را عدم امکان برق تا درب واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، وجود کانون‌های متعدد برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری، عدم استفاده موثر از پنجره واحد سرمایه‌گذاری و عدم وجود نقشه راه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

وی از غیرقابل قبول بودن قراردادهای خرید تضمینی در بازارهای بین‌المللی، روند طولانی تخصیص واگذاری زمین، مشکل تأمین و تخصیص آب و گاز یاد کرد.

حسینی از اخذ مجوزهای فاینانس احداث پتروشیمی میانه به ارزش یک و نیم میلیارد دلار خبر داد.