عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:حذف چهار صفر از پول ملی از لحاظ نگهداری حساب های ملی و تسهیل کارهای حسابداری تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، محمد حسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر واحد پول رسمی کشور و تبدیل ریال به تومان، گفت:موضوع تغییر نام پولی و حذف صفر از پول ملی دو موضوع جداگانه است.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در مصوبه دولت نام پول ملی تغییر کرده و با توجه به اینکه اصطلاح ” تومان ” در جامعه و عرف رایج بوده می توان عنوان کرد اقدام خوبی در این راستا صورت گرفته است.

حسن نژاد افزود:به لحاظ روانی حذف صفر از پول ملی می تواند آثار تورمی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:اینکه یک دلار حدودا معادل سی و هفت هزار و ۵۰۰ ریال و یک یورو معادل ۴۴هزار ریال است به لحاظ بین المللی وجهه خوبی برای کشور ندارد البته این موضوع به قدرت پول ارتباطی ندارد.

حسن نژاد گفت:حذف چهار صفر از پول ملی از لحاظ نگهداری حساب های ملی و تسهیل عملیات حسابداری تاثیرگذار است بنابراین با حذف چهار صفر و تغییر واحد پول ملی دلار حدودا معادل ۳/۷ تومان و یک یورو معادل۴/۴ تومان می شود.

وی ادامه داد:لایحه دولت در خصوص تبدیل ریال به تومان در صورت ارسال به مجلس در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود، و امکان دارد طرح بانکداری جمهوری اسلامی که در کمیسیون مطرح است در قالب پیشنهاد به لایحه اضافه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن حذف چهار صفر از پول ملی افزود: بنده پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی را در زمان بررسی لایحه دولت در کمیسیون مطرح می کنم و پیش بینی می شود مجلس با این پیشنهاد موافقت کند.

گفتنی است در هیات وزیران لایحه اصلاح قانون پولی بانکی تصویب و واحد پول رسمی کشور، تومان و معادل ده ریال تعیین شده است.