رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: کمک های غیرنقدی واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به زلزله دیدگان غرب کشور ارسال شد.

نجاتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم کمک رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: طی روز گذشته و امروز بیش از یک هزار تخته پتو، مقدار زیادی شیر خشک، پوشاک، نایلون، والور نفتی و مواد غذایی به ارزش حدود یک میلیارد ریال از سوی کنسرسیوم لوازم خانگی کجوار و ۴ هزار متر مربع موکت از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی با اشاره به کمک ۴۰ تنی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال شامل مواد غذائی و پتو از سوی واحدهای صنعتی استان به زلزله زدگان اظهار کرد: محموله ای به میزان ۲۲ تن نیز شامل انواع مواد غذائی و پتو نیز به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت یادآوری کرد: همچنین تاکنون ۱۵ هزار بسته آب معدنی ۱٫۵ لیتری، کنسرو لوبیا و تن ماهی هر کدام به میزان ۵ هزار قوطی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

نجاتی، ادامه داد: میزان مساعدت ها بیش از این ارقام بوده و واحدهای تولیدی در سراسر استان بصورت خودجوش در حال ارسال کمک های غیرنقدی خود به مناطق غرب کشور هستند.

وی با بیان اینکه عملیات اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان در شهر ثلاث‌باباجانی به استان آذربایجان شرقی سپرده شده است، افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده همه این اقلام به صورت متمرکز و با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه توزیع می شود.

نجاتی با اشاره به کاهش دما و نیاز زلزله زدگان به وسایل گرمایشی ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنفی اقلام اهدایی خود را بصورت متمرکز و با هماهنگی این سازمان و مدیریت بحران استان و از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق حادثه دیده ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جمع آوری کمک های مردمی در استان آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد و مردم این خطه دلاور خیز، برادران و خواهران غیور خود را در غرب کشور تنها نخواهند گذاشت.

زلزله یکشنبه شب هفته گذشته در کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای این استان خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی ۱۲ هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از ۱۵هزار واحد دیگر اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان