مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی درصد استفاده پروژه‌های گردشگری  استان از تسهیلات بانکی در مدت اخیر را ۷درصد اعلام کرد.

 به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به‌نقل از مهر، مرتضی آبدار عصر امروز در نشست بررسی  مسائل و مشکلات فعالین بخش خصوصی گردشگری استان که در استانداری آذربایجان شرقی با حضور  استاندار و تعدادی از سرمایه‌گذاران واحدهای خصوصی برگزار شد، به ارائه آماری از پروژه‌های گردشگری  استان پرداخت.

آبدار درباره پروژه‌های فعال گردشگری استان خبر داد: ۴۱پروژه با میانگین ۴۸درصد پیشرفت فیزیکی باحجم  سرمایه‌گذاری ۱۲۵۳میلیاردتومان در حوزه گردشگری استان در حال اجراست.

وی در ادامه میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را ۲۸ هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: تسهیلات بانکی مورد نیاز  برای این پروژه‌ها ۴۱۶ میلیاردتومان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: درصد استفاده این پروژه‌ها از تسهیلات بانکی اختصاص‌یافته از سوی صندوق توسعه ملی تاکنون تنها ۷ درصد است اما برای حصول موفقیت باید همه بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۸ هتل در سطح استان درحال ساخت می‌باشد، خبر داد: ۳ هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ماه آینده آینده به مجموعه تخت‌های هتل‌های استان اضافه خواهد شد.