فرماندار اهر گفت: اعمال قوانین سخت‌گیرانه تولیدکنندگان و صاحبان صنایع شهرستان اهر را گله‌مند می‌کند هر چند تعدادی به کمیته رفع موانع تولید استان ارجاع داده شده‌اند اما باز برخی موانع گریبان گیر تولیدکنندگان است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،زاهد محمودی عصر امروز در نشست صمیمی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر که در شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: صنعتگران و صاحبان صنایع شهرستان اهر موتور محرکه اقتصاد این شهرستان هستند اما در گذر زمان با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر مشکلات متعدد و مطالبات بسیاری دارند، افزود: بخشی از دغدغه‌های تولیدکنندگان شهرستان اهر در سطح شهرستان و استان حل‌شده ولی برخی دیگر نیز گره‌های کور دارد که نیازمند همت مسئولان عالی دولت تدبیر و امید است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص صدور مجوز قوانین سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌کنند و همین اعمال قوانین سخت‌گیرانه تولیدکنندگان و صاحبان صنایع شهرستان اهر را گله‌مند می‌کند هر چند تعدادی به کمیته رفع موانع تولید استان ارجاع داده شده‌اند اما باز برخی موانع گریبان گیر تولیدکنندگان است.

محمودی در ادامه با تأکید بر اینکه ضوابط و قوانین سخت‌گیرانه بانک‌ها به‌نوعی تولیدکنندگان و کارآفرینان را دلسرد می‌کند، گفت: متأسفانه نرخ بیکاری در شهرستان اهر با ۱۵٫۴ درصد بالاتر از میانگین نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی است هر چند واحدهای مستقر در شهرک صنعتی تعدادی از بیکاران را به کار گرفته‌اند اما این واحدها برای رفع معضل بیکاری کافی نیستند بلکه باید تحرک جدی در زمینه اشتغال ایجاد شود.

وی بیان کرد: رفع موانع تولید و اشتغال مستلزم این است که قوانین سخت‌گیرانه که از طرف دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود متناسب با شرایط شهرستان اهر تغییر یابد.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیازمند اقدامات عملی است، خاطرنشان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری همت و تلاش عملی مسئولان را می‌طلبد از این‌سو ما از هیچ تلاشی برای رونق تولید و اشتغال دریغ نکرده و نمی‌کنیم.

منبع: تسنیم