عامل اصلی‌ جنایات تبریز مردی بود که مدت‌ها قبل به اتهام تجاوز به عنف‌ در زندان به سر می‌برد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل از همشهری ، اين مرد مدتي پس از آزادي نقشه‌ تسويه حساب كشيد و پس از ارتكاب ۳جنايت، در نهايت در محاصره پليس گرفتار شد و هدف اصابت ۵گلوله قرار گرفت.جناياتي كه اين مرد ۲۵ساله رقم زد از حدود ساعت ۹شب چهارشنبه گذشته شروع شد. نخستين قرباني او مردي ۵۱ساله بود. متهم پس از تماس با اين مرد، با او مقابل خانه‌اش قرار ملاقات گذاشت و وقتي به آنجا رسيد با شليك گلوله وي را به قتل رساند و سوار بر خودروي سواري پا به فرار گذاشت.

به دنبال اين حادثه ماجرا به پليس گزارش شد و تيمي از كارآگاهان راهي محل حادثه در خيابان حافظ تبريز شدند. تحقيقات درباره اين جنايت آغاز شده بود كه دقايقي بعد گزارش يك تيراندازي ديگر به پليس مخابره شد. اين بار ۲مرد داخل يك خودروي سواري هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

عامل جنايت پس از قتل نخستين مردي كه نامش در فهرست او بود، با ۲نفر ديگر تماس گرفته و با آنها قرار ملاقات گذاشته بود. او زماني كه در محل قرار سوار خودروي اين دو مرد شده بود، هر دوي آنها را هدف گلوله قرار داده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه يكي از آنها در دم جانش را از دست داده بود اما نفر دوم به‌رغم اينكه گلوله به سرش اصابت كرده بود، زنده بود و مأموران به سرعت او را به بيمارستان منتقل كردند و وي از خطر مرگ نجات يافت.

پس از دومين تيراندازي بود كه كارآگاهان پليس هويت عامل جنايت را شناسايي كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد او جواني ۲۵ساله است كه مدت‌ها قبل به جرم تجاوز به عنف دستگير شده و به‌زندان افتاده بود اما مدتي بود كه از زندان آزاد شده بود. به‌نظر مي‌رسيد كه او پس از آزادي از زندان نقشه تسويه حساب با افرادي را كشيده كه با آنها اختلاف داشت و به همين دليل احتمال داشت كه جنايات او ادامه داشته باشد. حدس مأموران درست بود و حدود يك ساعت و نيم پس از گزارش نخستين تيراندازي، مأموران در جريان سومين حادثه هم قرار گرفتند.

اين بار تيراندازي در خانه مردي جوان رخ داده و او با شليك گلوله به قتل رسيده بود. وقتي تيم تحقيق در محل حادثه حاضر شد، مشخص شد كه عامل اين تيراندازي نيز همان مرد ۲۵ساله است كه ۲تيراندازي قبلي را رقم زده بود. به‌نظر مي‌رسيد كه او اين بار هم پس از تماس با قرباني‌اش، براي ملاقات با وي در خانه‌اش قرار گذاشته و وقتي به آنجا رفته، وي را هدف گلوله قرار داده و متواري شده بود. با توجه به حساسيت ماجرا، كارآگاهان پليس طرح مهار براي دستگيري عامل جنايات را به اجرا گذاشتند.

مأموران كه مشخصات كاملي از عامل تيراندازي‌ها و خودروي او داشتند تمامي خيابان‌ها و محل‌هايي را كه احتمال داشت وي در آنجا مشاهده شود زيرنظر گرفتند و در نهايت شامگاه پنجشنبه موفق شدند خودروي او را در حوالي شهرك باغميشه تبريز شناسايي كنند. مأموران به متهم دستور ايست دادند اما او پايش را روي پدال گاز گذاشت و قصد فرار داشت. پس از دقايقي تعقيب و گريز، در نهايت وقتي مرد جنايتكار به محاصره مأموران درآمد دست به سلاح برد و شروع به تيراندازي كرد.

هر چند در جريان تيراندازي او يكي از كارآگاهان پليس مجروح شد اما در نهايت وي هدف اصابت ۵گلوله قرار گرفت و دستگير شد. با دستگيري عامل جنايات تبريز، وي به بيمارستان منتقل شد و در حال حاضر تلاش پزشكان براي نجات جان او ادامه دارد. اين در حالي است كه به گفته پليس، تمامي كساني كه در جريان جنايات اين مرد با او همكاري داشته‌‌اند دستگير شده‌اند و در حال حاضر تحقيقات براي مشخص شدن علت تسويه حساب خونين مرد جنايتكار با قربانيان ادامه دارد.

در همين حال سرهنگ صابر عباس‌زاده، رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از كشف سلاح و مهمات از خودروي متهم خبر داد و گفت: آنچه مسلم است اينكه متهم با نقشه‌اي از پيش طراحي شده و تهيه فهرستي از كساني كه با آنها اختلاف داشته، دست به اين جنايات زده است و هم‌اكنون تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.