مهر» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: متاسفانه در لایحه بودجه سال جاری آنطور که انتظار می رفت بودجه امیدوارکننده ای به پروژه متروی تبریز اختصاص نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،  محمد اسماعیل سعیدی عصر امروز پنج شنبه در بازدید از پروژه خط دوم متروی کلان شهر تبریز، عملکرد شهرداری تبریز را در احداث متروی تبریز قابل قبول دانست و تاکید کرد: دولت می بایست سهم خود را نسبت به متروی تبریز پرداخت کند زیرا با عدم تامین منابع مالی از سرعت پیشرفت پروزه متروی تبریز کاسته می شود.

وی بر لزوم رفع محدودیت های مالی پروژه متروی کلان شهر تبریز در سال جاری تاکید کرد و افزود: در جلسات اخیری نماینده تبریز با استاندار آذربایجان شرقی که داشتیم قرار بر این شد تا موانع و مشکلات متروی تبریز در سفر رئیس جمهور به تبریز مطرح شود این پروژه به لحاظ اینکه می تواند در رویداد تبریز نقش بسزایی داشته باشد مهم است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بابیان اینکه سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی فرصتی مغتنم است، گفت: بر اساس توافقاتی که با نمایندگان و مسئولان داریم مقرر گردیده تا پروژه های اولویت دار آذربایجان شرقی که برای تکمیل نیاز به حمایت دولت دارد مطرح و بررسی شوند.

سعیدی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در لایحه بودجه سال جاری آنطور که انتظار می رفت بودجه امیدوارکننده ای به پروژه متروی تبریز اختصاص نیافته است و برای تسریع در روند احداث مترو با پرداخت سهم دولت امکانپذیر بوده و عملیات اجرایی سرعت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار و نمایندگان امیدواریم اعتبار در خور شان به پروژه عمرانی متروی تبریز تخصیص یابد، خاطرنشان کرد: علی رغم تنگناهای مالی ولی روند احداث متروی تبریز به خوبی پیش می رود اما در این میان حمایت و پشتیبانی مالی دولت نیز قابل احساس است.