مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از امضای قرارداد همکاری فی مابین این شرکت با کنسرسیومی متشکل از یک شرکت آلمانی و شرکت ایرانی کیمیا پتروگاز ایلیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، غلامرضا باقری‌دیزج، اظهار داشت: این قرارداد همکاری برای بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی شرکت پالایش نفت تبریز منعقد شده است.

وی ادامه داد: این پروژه همکاری به مدت ۲۴ ماه با اعتبار ۱۲ میلیون دلار در راستای اهداف زیست محیطی شرکت اجرا می‌شود.

باقری، ظرفیت واحد بازیافت گازهای انتهایی را متناسب با ظرفیت واحد گوگردسازی (۱۱۰ تن در روز) عنوان کرد و گفت: این پروژه با هدف افزایش راندمان بازیافت گوگرد و افزایش توان استحصال گوگرد اجرا م‌ شود.

وی تاکید کرد: شرکت پالایش نفت تبریز همگام با تولید، به مسائل زیست محیطی و تولید فرآورده‌های با استاندارد روز جهانی توجه ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: امروزه توجه به مسوولیت‌های اجتماعی یکی از مقوله‌های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند وظیفه برخی صنایع همچون پالایشگاه خدمات‌رسانی است، این صنایع نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی‌‌توانند بی‌تفاوت باشند و در این راستا پالایشگاه تبریز اقدامات مهمی انجام داده است.

باقری، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فرآورده‌های پالایشگاه تبریز خدماتی است، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف خود نسبت به موضوعات زیست محیطی توجه ویژه دارد.

وی گفت: بر اساس توافق نامه منعقد شده با شهرداری کلان‌شهر تبریز، این شرکت همگام و همزمان با اجرای طرح‌های زیست محیطی پالایشگاه جهت ارتقاء کیفی فرآورده‌های تولیدی، توسعه فضای سبز در ۱۰ هکتار از زمین‌‌های شرکت و اطراف آن را به‌صورت درختکاری در دست انجام دارد.