مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: تراکتورسازی با انباشت محصول در انبار و عدم فروش به موقع تراکتور مواجه است.
به گزارش صنعتیمیز ، ابوالفتح ابراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت رفع مشکلات تراکتورسازی تاکید کرد.

مدیرعامل تراکتورسازی ایران افزود: تراکتورسازی به عنوان موتور محرکه صنعت استان مطرح است و رونق تولید در آن موجب رونق سایر بخش‌ها می‌شود که بر عکس آن نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر با انباشت محصول مواجه هستیم و امکان خرید قطعات جدیدی با این شرایط وجود ندارد.

ابراهیمی افزود: البته شرایط در حال بهبود است و خوشبختانه چک برگشتی در زمینه تولیدکنندگان قطعات نداریم.

وی یادآور شد: پشت سر گذاشتن دوران رکود و حرکت به سمت رونق را درحالت کلان کشوری و نیز استان شاهد هستیم و افق روشنی در این زمینه مشاهده می‌شود.

مشکل قطعه‌سازان در استان به مرحله بحرانی رسیده است

مدیرعامل تراکتورسازی ایران با بیان اینکه مشکل قطعه‌سازان در استان به مرحله بحرانی رسیده است، گفت: علت اصلی رکود بازار است و تا زمانی که مشکلات فروش تراکتور حل نشود مشکل قطعه‌سازان نیز حل نخواهد شد.

وی با اشاره به مشکل ورق‌سازان خاطرنشان کرد: تراکتورسازی از این بخش خریدی نخواهد داشت اما تراکتورسازی آماده است تا برای حل مشکلات این صنعت در استان نیز جلساتی با فعالان این حوزه برگزار کند.

ابراهیمی افزود: ورق‌سازان استان با شرکت‌های خودروسازی قرارداد دارند و با توجه به عدم خرید ورق از سوی این خودروسازان مشکلاتی برای تولیدات این بخش ایجاد شده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در دیدار با صنعتگران گفت: ایشان نیز آینده روشنی را برای اقتصاد و صنعت کشور و خروج از حالت رکود پیش‌بینی کردند و امیدواریم تا مشکلات سریع‌تر حل شود.