نماینده ارومیه در مجلس گفت: اولین خودروی تولید ارومیه را برای حمایت از تولید کنندگان بومی، نادر قاضی پور خواهد خرید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی خودرو ارومیه و در بازدید از غرفه شرکت سایپا با تاکید بر بالا بردن کیفیت خودروها بجای تولید کمی گفت: در نظام جمهوری اسلامی تولید خودرو افزایش و خوشبختانه اکنون سهم دو خودروساز اصلی کشور بدلیل حضور بخش خصوصی کمتر شده است و بازار بسمت رقابتی شدن حرکت کرده است.

وی با انتقاد از قرارداد همزمان دو خودروساز بزرگ کشور با شرکت های فرانسوی افزود: قرارداد مشترک و همزمان ایرانخودرو و سایپا با شرکتی فرانسوی برخلاف مصوبه شورای رقابت است.

نماینده مجلس اضافه کرد: شرکت سایپا پیش از این قول احداث خط تولید خودرو در آذربایجان غربی را داده بود که در زمان مدیران قبلی صورت نگرفت و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: انتظار داریم خودروسازان کشور در قراردادهای خود، بومی شدن کل تکنولوژی تولید در سال پنجم را مدنظر قرار دهند تا کشور درصورت خروج بهردلیل شرکت خارجی با مشکل مواجه نشوند.

قاضی پور گفت: استان آذربایجان غربی، قطعه سازان با کیفیتی دارد و باید بتوانیم از همکاری آنان در صنعت خودروسازی استفاده کنیم.

وی افزود: بعنوان عضو کمیسیون صنایع معادن از بالا بودن تعرفه واردات خودرو حمایت می کنم و اولین نفری بودم که با کمپین نخریدن خودرو مخالفت کردم.

نماینده مجلس با انتقاد از عدم ارائه طرح جامع تولید خودرو گفت: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت تا امروز طرح جامع تولید خودرو را ارائه نکرده است ضمن اینکه باید مردم سهامداران خودروسازان را تعیین کند نه دولت تا به این شکل وضعیت تولید خودرو در کشور بهبود یابد.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس تصریح کرد: خودروهای چینی ظلمی بزرگ در حق مردم ایران بود و شان مردم بالاتر از سوارشدن به خودروهای کهنه و بی کیفیت چینی است.

قاضی پور در بازدید از غرفه شرکت آذرباتری نیز گفت: من و سایر نمایندگان شهر با دیدگاه های مختلف، اگر منافع شهر در میان باشد با یکدیگر همگام هستیم تا منطقه مان پیشرفت کند.

وی افزود: بزودی شاهد عرضه اولین خودروی ساخت ارومیه در بازار خواهیم بود و نادر قاضی پور اولین خودروی تولیدی را خواهد خرید.