نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد ارزش افزوده و صادرات از معدن مس سونگون مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و توسعه فعالیت‌های بخش معدن اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار مدیران بخش‌های مختلف مس سونگون با بیان اینکه باید از برکات این معدن مردم استان و منطقه ورزقان بیش از گذشته بهره‌مند شوند، اظهار داشت: مس سونگون زمانی موفق‌تر خواهد شد که یک واحد ذوب نیز در کنار آن فعالیت کند.

امام جمعه تبریز افزود: ایجاد ارزش افزوده و صادرات از معدن سونگون، یکی از رویکردهای مثبت این مجموعه است که باید استمرار داشته باشد، البته به شرطی که محصول نهایی تنها کنسانتره مس نباشد.

آل‌هاشم با ابراز خرسندی از عملکرد این مجموعه گفت: اشتغال‌زایی برای بیش از ۳هزار و ۵۰۰ نفر در این مجموعه، برکاتی برای استان به همراه دارد و کمک حال اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مس سونگون با فعالیت‌های خود هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه تولید، خوش درخشیده است و آمار کشفیات و صادرات این مجموعه بسیار خوشحال کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مس سونگون، فعالیت‌هایی را در ارتباط با کشف معادن جدید آغاز کرده و امیدواریم با کشف معادن جدید، به ظرفیت معدنی استان افزوده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با اشاره به مراجعات مردمی در خصوص اشتغال به دفتر نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حل مشکلات بیکاری و مشکلات معیشتی مردم به همت والای مسوولان نیازمند است که اگر این مشکلات حل شود، استعداد جوانان شکوفا شده و در جهت افزایش تولید و بهره‌وری پیشگام خواهند شد که به‌واسطه آن  گرایش به خرید کالاهای خارجی نیز کاهش خواهد یافت.

امام جمعه تبریز با تبیین الزامات اقتصاد مقاومتی گفت: فرهنگ مصرف داخلی باید با افزایش تولید به شرط بهبود کیفیت همراه باشد که در این صورت می‌توان در راستای تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان، ورود بانک‌ها به حوزه اقتصاد را یکی دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: پرهیز از دولتی کردن اقتصاد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری صنایع به بخش خصوصی، اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران توسط بانک‌ها را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید این موضوعات را به گفتمانی عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ مصرف تولید داخلی در جامعه اظهارداشت: مردمی کردن اقتصاد، کاهش وابستگی اقتصاد به نفت و جلوگیری از اسراف و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آل‌هاشم با تاکید بر لزوم رعایت اصول زیست‌محیطی توسط تمام واحدهای تولیدی- صنعتی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست، اصل است و نباید کوچک‌ترین مورد زیست‌محیطی زندگی مردم را مختل کند.

در ابتدای این دیدار آقازاده مدیرعامل مس سونگون از فعالیت مجتمع مس سونگون منطقه آذربایجان گزارشی ارائه داد.