مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سهم استان از تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال فراگیر در کشور ۸ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است و انتظار می رود با اجرای این طرح ۲۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

میراحد حسینی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حداکثر ۲۰ درصد از تسهیلات فراگیر سهم تعاونی هاست، گفت: برای طرح های ایجادی هم سقف تعیین شده است .

وی اعلام کرد تصویب طرح های اشتغال فراگیر تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار شهرستان هاست.

وی گفت: این تسهیلات برای طرح های بدون مشکل است و بانک عامل اختیار بررسی طرح و اعطای تسهیلات را دارد.

حسینی با بیان اینکه ۱۰ رسته شغلی از جمله صنایع دستی، آجیل و خشکبار، حمل و نقل، پرورش دام و طیور ، پوشاک و نرم افزار در قالب طرح تکاپو به منظور استفاده از تسهیلات اشتغال پیش بینی شده است، گفت: سرانه اشتغال در این طرح ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی گفت: واحدهای ایجادی و واحدهایی که درصدد توسعه هستند در قالب سرمایه در گردش می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

حسینی همچنین سهم استان را از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هم در این نشست با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محل کار یکی از طرح های پنجگانه اشتغال زایی است، گفت: این طرح در جهت اشتغال مولد و پایدار، استفاده از ظرفیت واحدهای کارگاهی و در راستای مدل استاد شاگردی اجرا می شود.

نماینده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال بدون هزینه از رویکردهای این طرح است، گفت: تعهد استان ۳۶ هزار نفر ساعت بود و ما ۷۲ هزار نفر ساعت آموزش دادیم.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۵ نفر در قالب این طرح آموزش دیده اند، گفت: بیشتر آموزش دیده ها از تبریز هستند.

نماینده با بیان اینکه نیاز به همکاری بیشتر اصناف برای اجرای این طرح هستیم، گفت: پس از ۲۷ سال درصدد این هستیم که کسبه را دوباره وارد مدار استاد شاگردی کنیم که نیازمند همکاری رسانه ای است.

منبع: نصر