معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: اصناف فاقد پروانه برای گرفتن پروانه ترغیب شوند، اما در صورتی که صنفی در مقابل قانون ایستاد باید طبق قانون برخورد شود.
به گزارش صنعت تبریز ، به نقل از فارس ، احمد محمدزاده صبح امروز در نشست کمیسیون نظارت استان، با اشاره به وجود چندین واحد صنفی بدون پروانه در حوزه آرد و نان و برخی مشکلات اظهار داشت: برخی مسائل باعث سواستفاده افراد بدون پروانه شده و در این زمینه باید ایرادات برطرف شده و اصناف فاقد پروانه برای گرفتن پروانه ترغیب شوند، اما در صورتی که صنفی در مقابل قانون ایستاد باید طبق قانون برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک واحد صنفی از نظر اخلاق و تخصص و دیگر مسائل با مردم در ارتباط است و صدور پروانه با لحاظ شرایط مختلف صادر می‌شود وجود چندین واحد صنفی بدون پروانه ایراد بزرگی به حساب می‌آید و باید تدابیری اندیشیده شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، در بخش دیگری از سخنان با تاکید بر حسابرسی بر مسائل مالی تشکل‌ها، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از زمان استقرار در استان، شعار قانون‌مداری را مطرح کرده و با توجه به این که سازمان صنعت، معدن و تجارت ناظر بر اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و اتحادیه‌ها است باید مشکلات را از لحاظ کنترل امور مالی مورد حسابرسی قرار دهد.

وی در ادامه در خصوص قیمت‌های مصوب، تصریح کرد: از عموم اصناف و تولیدکنندگان و فعالان خدمات در استان می‌خواهیم که رعایت کامل قیمت‌های مصوب را کرده و از اتاق و اصناف و اتحادیه‌ها انتظار می‌رود بر این امر مهم نظارت لازم را داشته باشند.

محمدزاده در ادامه با اشاره به حضور فعال اداره اماکن نیروی انتظامی در استان، تصریح کرد: اداره اماکن بازوی توانای بخش اقتصادی بوده در راس این مسئله و در راس آن تمام امور اقتصادی در سایه امنیت پیش می‌رود و این امنیت مدیون حضور و زحمات نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح بوده و امیدواریم همیشه سربلند و با نشاط باشند.