مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه ریاست جمهوری گفت: امکانات عظیم زیرساختی و منابع انسانی کارآزموده و تیم مدیریتی یکپارچه در منطقه ویژه اقتصادی سهلان نویدبخش تبدیل این منطقه به قطب صنعتی تجاری قابل رقابت با مناطق آزاد می باشد.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی سهلان ، جعفر آهنگران با حضور در منطقه و بررسی اقدامات انجام یافته ، از امکانات زیرساختی مجموعه سهلان به عنوان پارامترهای رقابتی این منطقه یاد کرد و افزود: قرار گرفتن در ناحیه دشت تبریز و انبوه زمین های مسطح و آماده در کنار پیشینه خوب مجموعه انبارهای عمومی سهلان و واقع شدن در شاهراه ترانزیتی ایران- اروپا و منطقه اتصال اروپا به آسیا از ظرفیتهای توسعه این منطقه است.

وی با اشاره به رکود کاری مجموعه سهلان در سالهای گذشته از آمادگی و حمایت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه از تداوم اقدامات انجام یافته و تلاش جهت رفع موانع توسعه منطقه خبر داد .

آهنگران با بیان اینکه موقعیت ژئواستراتژیک و بی نظیر سهلان باعث واگذاری سریع قطعات فاز یک خواهد شد ، بر اهمیت تملک و سرعت کار در خصوص آماده سازی فازهای بعدی تاکید کرد .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان هم با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در یکساله اخیر نظیر اصلاح طرح جامع منطقه ، آغاز عملیات اجرایی فاز یک ، پروژه گازرسانی ۲۴۷ هکتاری و شروع قریب الوقوع پروژه های مخابرات ، فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب ، از اراده راسخ مدیران شرکت انبارهای عمومی و منطقه ویژه جهت نیل به اهداف تعیین شده و اتمام موفقیت آمیز پروژه های در حال اجرا در مدت زمان تعیین شده خبر داد .

بهروز وطن پرست با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان دولت و ملت ؛ همدلی و همزبانی ، اظهار امیدواری کرد : با همدلی و همزبانی تمامی مسوولان کشوری و مدیران استانی ، منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نگینی درخشان در اقتصاد و صنعت آذربایجان و ایران تبدیل شود .

مدیر عامل منطقه همچنین با ذکر برخی موانع در مسیر توسعه منطقه ، به مشکلات تملک ۲۹۰ هکتار فاز دو اشاره کرد و خواستار اجماع نظر و همت مدیران استانی و کشوری جهت حل این مشکل شد .