مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc) پس از بررسی‌های تخصصی انجام گرفته تبریز شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، فرزین حق‌پرست امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبق اعلام رسمی شورای جهانی صنایع دستی (wcc) پس از بررسی‌های تخصصی صورت گرفته و حضور کارشناسان بین‌المللی در ایران، تبریز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و بافت فرش به ثبت رسید.

وی افزود: پیرو فعالیت‌ها و تعاملات صورت گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه، شهرهای تبریز و اصفهان نمایندگان کشورمان درحوزه صنایع دستی و فرش به طور مشترک به ثبت جهانی رسیدند.

حق‌پرست با اشاره به سفر هیئت رئیسه شورای جهانی صنایع دستی در تیر ماه سال‌جاری به تبریز تصریح کرد: ۶ شهر درسال ۲۰۱۵ به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با شاخصه‌های منحصر به فرد صنایع‌دستی به عنوان کاندیدا به این شورا معرفی شدند و در نهایت با توجه به پتانسیل‌های و ویژگی‌های منحصر به‌فرد این دو شهر در حوزه صنایع دستی برای اولین بار به طور همزمان دو شهر تبریز و اصفهان به ثبت جهانی رسیدند.

وی یادآور شد: دست‌یابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنایع دستی را می‌توان از دست‌آوردهای این اتفاق مبارک برای شهر تبریز و فرهنگ و هنرغنی این سرزمین دانست.