شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ یک آرمان نهایی نیست بلکه این رویداد سرآغازی برای ایجاد تحولات  در حوزه‌‌های مختلف است.

ایرج شهین‌باهر شهردار تبریز گفت: مشکلات مختلفی در مسیر مدیریت شهر قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی برطرف  شود طبیعی است که در این جهت‌گیری، مناطق کم‌برخوردار در اولویت قرار خواهند داشت، سعی خواهد  شد خدمات شهری به ویژه در سطح محلات با رویکرد متوازن توزیع شود.

وی افزود: مهم‌ترین وجه از شاخص «کرامت انسانی» این است که فضای شهر در وهله اول در خدمت  پیاده‌محوری باشد، نه ترددهای متراکم خودرویی سعی خواهیم کرد این شاخص مهم را در پروژه‌های ترافیکی و  عمرانی لحاظ کنیم.

شهردار تبریز تکریم ارباب رجوع را از دیگر ضرورت‌های مهم در مدیریت شهر خواند و تاکید کرد: ممکن است در مراجعات اداری، برخی خواسته‌های شهروندان از نظر قانونی امکان‌پذیر نباشد در این صورت باید رفتار خدمتی به نحوی باشد که ارباب رجوع از برخوردمان اقناع شود سعی خواهیم کرد با ارزیابی‌ها و نظارت‌های مداوم این شاخص مهم را در شهرداری بهبود بخشیم.

وی با بیان این‌که ایجاد فضای مشارکت نیازمند جلب رضایت و اعتماد شهروندان است خاطرنشان کرد: در تک‌تک بخش‌های مدیریت شهر، نیازمند همراهی شهروندان هستیم به ویژه در آستانه تبریز ۲۰۱۸ باید فضایی ایجاد کنیم تا شعار «هر شهروند، یک میزبان» به صورت واقعی در شهر بارز باشد.

شهردار تبریز متذکر شد: مردم باید شهرداری را از خود بدانند و اطمینان داشته باشند که هر هزینه‌ای که در تعامل با شهرداری می‌پردازند در نهایت صرف خدمت به خودشان می‌شوند.

وی بیان کرد: رفتار چهره‌به‌چهره شهروندان با گردشگران، یک نمود ساده از مشارکت در برنامه‌های ۲۰۱۸ است که در عین حال در ذهنیت و خاطره حضور گردشگران بسیار تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان اذعان داشت: «تبریز ۲۰۱۸» یک آرمان نهایی نیست بلکه سرآغازی برای ایجاد تحول در اقتصاد پایدار شهری است.