معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با انتقاد ضمنی از برخی رویکردهای تحقیقاتی در دانشگاه ها گفت: ما به دنبال تحقیقات کاربردی هستیم و از تحقیقات و مطالعات لوکس و غیرکاربردی پرهیز می‌کنیم
وحید احمدی در مراسم امضای اولین قرارداد طرح فرصت‌های مطالعاتی داخلی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها اولین باشد، اظهار داشت: با توجه به وجود دانشگاه‌های بزرگ در تبریز و صنایع بزرگ می‌توان به ایجاد ظرفیت‌های بزرگ مطالعاتی اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز صنایع بزرگی وجود دارند که با همدیگر در حال رقابت هستند و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم که بتوانیم رقابتی عمل کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اگر صنعت ما بخواهد حرفی برای زدن داشته باشد باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و مطالعات علمی استفاده کند.

احمدی بیان کرد: در شرایط فعلی بهترین امکان برای مطالعه‌های صنعتی فراهم شده و باید از فضای فعلی استفاده کافی کرد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری بر توسعه صنعتی مبتنی بر علم تاکید کرده‌اند و ما باید بتوانیم راهکارهای تحقق این موضوع را فراهم کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: ما به دنبال تحقیقات کاربردی هستیم و از تحقیقات و مطالعات لوکس و غیرکاربردی پرهیز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه و صنعت هر دو نیازمند هم هستند و این دو بخش نمی‌توانند از همدیگر انتظار داشته باشند تا طرف متقابل اظهار نیاز کنند و باید حالت تعامل و غیرتشریفاتی ایجاد شود.

احمدی گفت: دو جامعه دانشگاه و صنعت نیازمند هم هستند چرا که علم غیرکاربردی به درد نمی‌خورد و از طرف دیگر هم صنعت برای توسعه خود نیازمند دانشگاه و تحقیقات علمی است و برای تحقق این امر نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم.

وی گفت: مدیرانی میانی و کارشناسان در برخی موارد اعتقادی به اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت ندارند و این برای توسعه روابط ایجاد مشکل می‌کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: باید همت و اراده کافی در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد و انگیزه کافی به وجود بیاید و فرآیندی لذت بخش و مفید حاکم شود.