نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که همه کارشناسان مخالف انتقال آب رودخانه ارس بودند اما چیت چیان در برابر این نظرات ایستاد و در نهایت با نظر وزیر نیرو این طرح تصویب شد.
منادی امروز در جمع مدیران ارشد آذربایجان شرقی از کارشکنی های ۶ ساله در انتقال آب رودخانه ارس به دشت تبریز در دو دولت احمدی نژاد و روحانی خبر داد.
وی با بیان اینکه راه و آب دو مشکل اصلی استان هستند، اظهار داشت: انتقال آب از رودخانه ارس به تبریز از ۶ سال قبل مصوب شده و این طرح در کش و قوس‌های فراوانی گیر کرده است.

وی افزود: در اواخر دولت قبلی با وجود مخالفت‌ها کلنگ‌زنی این طرح انجام شد ولی در دولت جدید نیز ۶ ماه موانعی برای این طرح بیان شد و پس از رفع موانع و مشکلات در نهایت این طرح اجرایی می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: رود ارس به دریای خزر می‌ریزد و این روند نباید ادامه پیدا کند و هر چه سریع‌تر این طرح اجرایی شود و اعتبارات خوبی نیز در نظر گرفته شده و فاینانس خارجی نیز در این زمینه مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای ۷ کیلومتر از مسیر انتقال آب ارس انجام شده است، افزود: این پروژه مهم‌ترین پروژه استان است که با تلاش مستقیم وزیر نیرو و مخالفت تمام کارشناسان در حال انجام است و شرط ما نیز در ابتدا با چیت‌چیان انجام این پروژه بود.

وی گفت: دولت پیشین با این طرح انتقال آب مخالف بود و ما در مجلس ۴ سال با این موضوع درگیر بودیم تا این طرح مصوب شد و بنابر این مبدا این طرح مجلس بوده است.

منادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیریت آب استان در این زمینه شجاعانه اقدام کرده و روند خوبی را آغاز کرده که امیدواریم حمایت‌های بعدی به موقع فرا برسد.

ناظر مجلس در جلسات شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۰ کیلومتر مسافت اجرای این طرح است که به عنوان مهم‌ترین طرح آبرسانی استان باید هرچه سریع‌تر در مسیر اجرایی قرار گیرد و مورد غفلت واقع نشود و ما در مجلس در مسیر اجرایی شدن این پروژه‌ها درگیری‌های مختلف و متعددی با مسئولان اجرایی و نیز نمایندگان سایر استان‌ها داشته‌ایم.