فرماندار اهر : زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران در اهر در کمیته برنامه ریزی شهرستان صورت می گیرد.

شهرستان اهر با وجود داشتن زیرساختهای مستعد و  متعدد توسعه ای و ظرفیتهای جذب سرمایه گذار در سالهای اخیر از رشد شتابان و در خور شان جایگاه خود بر خوردار نبوده است ، این در حالی است که تاکنون دو همایش جذب فرصتهای سرمایه گذاری در دهه نود در این شهرستان برگزار شده و بااین وجود ضرروی است که برای توسعه این شهرستان گامهای عملیاتی بیشتری برداشته شود. زاهد محمودی  فرماندار این شهرستان در این زمینه توضیحات بیشتری می دهد.

یکی از بیشترین قابلیتهای توسعه ای اهر توجه به گردشگری است در این زمینه چه اقداماتی انجام شده یا خواهد شد؟

بخش گردشگری یکی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر بوده و با وجود منابع طبیعی و تاریخی برای جذب گردشگر و  سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری می توان برای  اشتغال ‌زایی هم گامهای مهمی برداشت .

یکی از موانع تسریع در سرمایه گذاری ها مشکلات اداری و اخذ مجوزها است که  امیدواریم مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادارات مربوطه در صدور مجوزهای لازم برای متقاضیان در کمترین زمان اقدام کرده و فرمانداری نیز پیگیر این موضوع است.به همین منظور زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران در کمیته برنامه ریزی شهرستان صورت می گیرد تا همه دستگاه ها در آن حضور داشته باشندو به سرعت نتیجه گیری شود.

احداث سفره خانه و غذا خوری در جاده تبریز – اهر یکی از ظرفیتهای توسعه ای دربخش خدمات و اشتغال آفرینی این منطقه است چرا با وجود کمبود این سفره خانه و رستورانها برای احداث آن اقدام نمی شود؟
ا برای احداث سفره‌ خانه‌های سنتی بین ‌راهی در شهرستان اهر متقاضیان زیادی وجود دارد، اما متاسفانه متقاضیان در این زمینه سردرگم شده و دریافت مجوز با موانعی روبرو شده و باید  بلاتکلیفی متقاضیان از سوی مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرستان مرتفع شود.