تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از مشکلات واحدهای تولیدی وصنایع تبدیلی کشاورزی است.
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی موانع و مشکلات صنایع تبدیلی و غذایی در شهرستان هشترودگفت :
احیا و فعالیت مجدد واحدهای صنعتی استان در سال اقتصاد مقاومتی، با جدیت پیگیری می شود.ناصر قره باغی مهمترین مشکل در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی راکد را کمبود نقدینگی دانست واعلام کرد : از سرمایه گذاری در بخش دامداری و جمع آوری شیر در هشترود حمایت مالی خواهد شد.
سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت نیزبا ابراز نگرانی از کارشکنی برخی مسئولان استانی در زمینه سرمایه گذاری در هشترود،افزود : کارشناسان سرمایه گذاری استان شناخت کافی از پتانسیل‌های هشترود ندارند واین باعث معرفی نکردن این شهرستان به سرمایه گذاران می‌شود.

وی گفت : هشترودبا وجود سد سهند توانایی سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها را دارد اما متاسفانه پایاب های این سد هنوز تکمیل نشده است.
او افزود :تا دوسال آینده با اتمام فاز یک پایاب سد سهند و شروع پایاب های دیگر و آغاز فعالیت واحدهای در دست ساخت ، بیکاری در شهرستان هشترود ریشه کن می شود.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در قطب تولید گندم با پیش‌بینی برداشت سالانه ۱۵۰ هزار تن ، گفت : هشترود با وجود ۵ واحد سیلو گندم با ۲۵۰ هزار تن ظرفیت و ۳۰۰۰هکتار باغ سیب با تولید سالانه ۳۵ هزار تن که با وجود سد سهند به ۷۵ هزار تن خواهد رسید ، نیاز به حمایت و سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی دارد.

وی همچنین از ایجاد ناحیه صنعتی در شهر نظرکهریزی با توجه به قرار گرفتن این شهر در کنار آزاد راه هشترود – مراغه و اتصال آن به آزاد راه پیامبر اعظم (ص) خبر دادوگفت : تمامی زیر ساخت ها در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی مهیا است.

منبع: اطلاعات