استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳ ماه است اعلام کرده‌ایم آماده‌ایم تمام پروژه‌های نیمه تمام را با شرایط سهل به بخش غیردولتی واگذار کنیم و بنا نداریم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی هزینه صرف کنیم؛ تقاضا داریم بخش خصوصی با جدیت به این پروژه‌‌ها ورود یابند که یکی از راه‌های توسعه استان و رونق بخش خصوصی همین است.
فارس نوشت : اسماعیل جبارزاده صبح امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اظهار داشت: با وجود معارضان متعدد در بستان‌آباد در این مورد کاری خام و نپخته صورت گرفته اما به هرحال برای حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان بستان‌آباد کلیات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به مساحت ۱۰۰ هکتار و به شکل فازبندی و با لحاظ مساحت ۶۰ هکتاری برای فاز اول موافقت می‌کنیم تا مراحل بعدی قانونی طی شود.

وی افزود: در مورد تامین زمین ۴۰ هکتاری فاز دو نیز باید مکان‌یابی مناسبی صورت گیرد تا زمین خریداری شده زراعی نباشد و مجبور به تغییر کاربری زمین نشویم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی این فاز باید در سازمان جهادکشاورزی استان طی شود و این سازمان هم با نظر حمایت به قضیه داشته باشد و موافقت خود را پس از طی مراحل لازم اعلام کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری‌های مجدانه ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمسیون اقتصادی مجلس، متذکر شد: تولیدکنندگان فرش دستباف و دیگر صنایع دستی استان پیشنهادات خود را در زمینه مالیات بر ارزش افزوده به دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند و نماینده‌ای از طرف شورا این پیشنهادات را در کمسیون اقتصادی مجلس طرح و ارائه دهد.

این مسئول در مورد نحوه اولویت‌بندی بودجه‌های ورودی به استان یادآور شد: در سال گذشته سند تدبیر و توسعه نوشته شد و نگاه ما در قالب برنامه‌های سند است و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای برنامه‌ریزی استان داریم ورود به پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌بندی اعتبارات ورودی به استان است.

بنا نداریم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی هزینه صرف کنیم/ بخش خصوصی ورود کند

وی اضافه کرد: فراتر از همه اینها ۳ ماه است اعلام کرده‌ایم آماده‌ایم تمام پروژه‌های نیمه تمام را با شرایط سهل به بخش غیردولتی واگذار کنیم و بنا نداریم برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام از محل اعتبارات دولتی هزینه صرف کنیم؛ تقاضا داریم بخش خصوصی با جدیت به این پروژه‌‌ها ورود یابند که یکی از راه‌های توسعه استان و رونق بخش خصوصی همین است.

جبارزاده در مورد بررسی درخواست اتحادیه حق العمل‌کاران و مشاوران امور گمرکی شمال‌غرب مبنی بر مشکلات اجرایی ماده ۱۹۰ آیین نامه اجرایی گمرک و پیشنهاد اصلاح موارد مرتبط با وکالت در امر ترخیص کالا در قانون جدید امور گمرکی؛ گفت: بین این آیین‌نامه و مصوبه مجلس مغارت وجود دارد که پیشنهادات به دبیرخانه شورا ارائه و در کمسیون اقتصادی مجلس بررسی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسدود کردن ۵ درصد تسهیلات اعطایی در بانک تجارت(برخلاف بخشنامه بانک مرکزی) اظهار داشت: برای اطلاع و پیگیری مبنی بر اجرای صحیح قانون نامه‌ای به بانک مرکزی می نویسیم و در نهایت عمل به مر قانون را از همه بانک‌ها خواستاریم.