رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: این دانشگاه اولین دانشگاه در کل مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی است که توانست با صنعت و بخش خصوصی برای ساخت و تولید ربات صنعتی قرارداد منعقد کند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از نصر، آرش رنجبران به عنوان مسئول زون الکترونیک و میکروالکترونیک  پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی گفت: زون ارتباطات الکترونیک و میکروالکترونیک با حضور بیش از ۲۰۰ طرح از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، همدان، کردستان، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، مازندران و سمنان ، بزرگترین زون نمایشگاه به حساب می آمد.

وی با بیان اینکه که حدود ۳۰ درصد طرح ها خارج از استان آذربایجان شرقی بوده است، اذعان داشت: امسال استقبال بسیار زیادی برای حضور در بخش الکترونیک بود که برای بیش از ۵۰ طرح محلی برای ارائه نداشتیم و به ناچار درخواست آنها را رد کردیم.

وی با اشاره به طرح های جالب و خلاقانه حاضر در زون، اظهار کرد: این مهم ، نشان داد که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند کارهای بزرگی انجام دهد و در عرضه فناوری به کشور نقش پررنگی را بازی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با بیان اینکه این دانشگاه در غرفه مستقر در زون ارتباطات الکترونیک و میکروالکترونیک بیش از ۲۰ طرح را به نمایش گذاشته بود، افزود: تعدادای از این طرح ها در سطح ملی و بین المللی بودند که یکی از آنها ربات انسان نمای دانشگاه به حساب می آمد و دارای مقام سوم جهانی است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی را قطب رباتیک شمال غرب کشور شمرد و بیان کرد: این دانشگاه به واسطه توانایی ها و دانش رباتیکی توانست این لقب را به خود بگیرد و اعتماد بخش خصوصی را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که در کل مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی یک دانشگاه توانسته است قراردادی برای تولید ربات صنعتی با گروه صنعتی منعقد کند، ادامه داد: تاسیس اولین مرکز تخصصی تحقیقات ترمز کشور نیز در این دانشگاه، افتخار همکاری و سرمایه گذاری شرکت خودروسازی سایپا برای ساخت ربات صنعتی و تست ترمز ABS بومی را به همراه آورد.

 

رنجبران موفقیت دانشگاه را مدیون نیروی انسانی خوب، اتحاد و انسجام واحد و حمایت های مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی دانست و گفت: تیم رباتیک این دانشگاه، تیمی هماهنگ متشکل از متخصین و دانشجویان رشته مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر اشت که خواهند توانست در اینده ای نزدیک به صورت  مسنجم به هدف های خوبی دست یابند.

مسئول زون الکترونیک و میکروالکترونیک پنجمین نمایشگاه نوآوری ربع رشیدی در ارزیابی خود از این نکایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه امسال نسبت به دوره چهارم برگزاری، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت و کیفیت آن در سطح استاندارد و بین المللی بود.

وی افزود: کیفیت عالی برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه، نتیجه کار تیمی، هماهنگی و انسجام بین عناصر بود.

وی در خصوص چالش های سرمایه گذاری روی ایده ها و نوآوری ها در کشور، اذعان داشت: نگاه امروز به تولید ثروت نسبت به گذشته تغییر کرده است و ایده های خلاق می توانند ارزش افزوده های بسیار بالایی را در زمان کم ایجاد کنند و این فرهنگ در دانشگاه و جامعه نیز باید رواج داده شود.

وی ادامه داد: دیگر آن زمان گذشته است که با سرمایه گذاری های زیاد سود به دست آوریم بلکه باید در این زمان با ایده و خلاقیت به سرمایه های کلان دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: ایده های خلاق و ارزشمند زیادی وجود دارد ولی یک حلقه مفقوده بین این عناصر با تقاضا کنندگاه فناوری است که باید برای رفع آن تلاش کنیم.

رنجبران در انتها ضمن قدرانی از تمام مسئولانی که در موفقیت های دانشگاه و حضور در نمایشگاه نقش داشتند و حمایت کرده اند، تصریح کرد: کیفی سازی آموزش و پژوهش و ارتباط با صنعت از مهمترین  مسائلی است که دانشگاه ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند جایگاه خود در عرصه رقابت بین دانشگاهها را حفظ و تثبیت کنند.