مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا گفت: آشیانه تعمیراتی هواپیمایی آتا برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور در تبریز احداث می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز یونس دقیق در نشست خبری بر تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و جلب رضایت ارباب رجوع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات زمینی این شرکت را به جز فرودگاه تبریز از ایران ایر گرفته‌ایم، اظهار کرد: در زمینه برخورد همکاران زمینی برخی شکایت‌ها صورت گرفته که در همین مورد تغییرات مدیریتی را داشته‌ایم و افزایش رضایتمندی در ماه‌های اخیر را داشته‌ایم.

دقیق‌کیا گفت: برخی نارسایی‌ها و تاخیرات خارج از کنترل شرکت‌های هواپیمایی بوده و نواقص فنی و مکانیکی موجب مشکلات متعددی می‌شود و می‌توان امیدوار بود که در دوران پس از تحریم این مشکلات کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا بیان کرد: مراسم کلنگ‌زنی آشیانه‌های تعمیراتی آتا را در تبریز امروز خواهیم داشت.

ورود تکنولوژی جدید در آشیانه‌سازی هواپیما به استان

دقیق‌کیا گفت: تکنولوژی جدیدی در آشیانه‌سازی هواپیما وارد استان خواهد شد و اشتغالزایی یک‌هزا و ۶۰۰ نفری مستقیم و غیرمستقیم را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: با همکاری دانشگاه‌های مهم استان نیروهای ماهری تربیت و آشیانه تعمیراتی احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا بیان کرد: پروژه آشیانه‌های تمعیراتی آتا در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز احداث می‌شود و نقص نبود آشیانه در این فرودگاه رفع می‌شود و امیدواریم مرکز تعمیراتی مجهزی را احداث کنیم که در همین راستا چند کشور برای تجهیز این آشیانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

دقیق‌کیا تاکید کرد: این آشیانه با استفاده از متخصصین داخلی و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا اظهار کرد: این پروژه در زمینی به وسعت ۱۲ هزار و ۴۸۰ متر مربع احداث می‌شود و نخستین آشیانه تعمیراتی در شمال‌غرب کشور است.

دقیق‌کیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از هواپیمای کارکرده تنها مختص ایران نیست گفت: در برخی کشورها امکان تهیه قطعات آسانتر است و این در حالی است که ما با برای تهیه قطعات ساده با تحریم‌ها مواجه هستیم و همین امر مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی خبر داد: امسال بنا به اعلام سازمان هواپیمایی ۱۰ درصد تاخیرهای پرواز در کل کشور کاهش یافته که این امر ناشی از ارتقا خدمات و بهبود نیروی انسانی و ارتقا مسائل فنی است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا اضافه کرد: هیچ شرکت هواپیمایی مایل نیست تاخیری در پروازهای خود داشته باشد و تنها در ۱۰ تا ۱۵ درصد تاخیرها شرکت‌های هواپیمایی مسئول هستند و امیدواریم در ماه‌های آینده تاخیرها باز هم کاهش یابد.

دقیق‌کیا گفت: در برنامه کاهش تاخیرها تلاش داریم تا هواپیماهای آماده به کار در فرودگاه‌ها داشته باشیم تا در صورت مشکل از هواپیمای دیگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کابین‌های هواپیمایی آتا یادآور شد: کابین‌ هواپیماها را امسال با تعمیرات انجام شده بهتر از گذشته کرده‌ایم و تغییرات ملموس است.

دقیق‌کیا عنوان کرد: دامنه تحریم‌های ظالمانه تا صندلی‌های هواپیما و روکش هواپیما هم کشیده شده و این محدودیت‌های شدید موجب مشکلات متعدد شده است.

مدیرعامل آتا یادآور شد: فاصله صندلی‌های برخی هواپیماهای شرکت آتا از طرف این شرکت نیست و شرکت سازنده هواپیما در این زمینه دخیل است.

وی از وعده مسئولان برای آزادسازی نرخ هواپیما طبق برنامه پنجم تا مهر ماه خبر داد و گفت: شرکت می‌تواند با سودآوری در این مورد خدمات خود را هم ارتقا دهد و البته شرکت‌های هواپیمایی در جلوگیری از دلال‌بازی باید جوابگو باشند و آتا هم آمادگی دارد تا در رقابت آزادسازی قیمت‌ها موفق عمل کند.

دقیق‌کیا، از جابه جایی بیش از ۷هزار و ۵۰۰ نفر به صورت روزانه در شرکت آتا خبر داد و افزود: در حال حاضر امکان جابه‌جایی روزانه ۱۰ هزار نفر را داریم اما به خاطر جلوگیری از تاخیرهای احتمالی تعدادی از هواپیماها را به صورت آماده به کار نگه داشته‌ایم.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰۰ هواپیما به صورت روزانه در کل کشور توسط شرکت‌های هواپیمایی فعال هستند که آتا رتبه چهارم کشور را در بین ۱۳ شرکت با ۹ هواپیما دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا گفت: آتا وظیفه دارد شمال‌غرب کشور را پوشش دهد و به شهرهای تهران، تبریز، شیراز و مشهد پرواز مستقیم داریم و به شهرهای کویت، بحرین و استانبول نیز پرواز خارجی انجام می‌شود.