دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی بر تسریع درحل مشکلات خدماتی و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی مبل و خودرو تبریز تاکید کرد.، بابک محبوب علیلو امروز دوشنبه در حلسه بررسی مشکلات این شهرک ها از مدیران دستگاه های مربوطه از جمله مدیرعامل شرکت برق منطقه ی آذربایجان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ی استان درخواست کرد تا در کوتاه ترین زمان نسبت به تامین برق و ساخت پست فوق توزیع این شهرک ها اقدام و نتیجه را گزارش کنند.

وی با اشاره به صورتجلسات قبلی ستاد اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل آذربایجان شرقی از عدم اجرای کامل و یا اجرای ناقص مصوبات و نیزعملی نشدن برخی از تعهدات قبلی در شهرک های یاد شده انتقاد کرد.

علیلو در این نشست نقش اشتعالزایی شهرک های یاد شده را مورد تاکید قرار داد و خواستار  تسریع در رفع نواقص خدماتی و تکمیل زیر ساخت های آن از سوی نهادهای مسوول شد.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی همچنین بر رویکردهای حمایتی دستگاه قضایی استان از واحدهای تولیدی به ویژه از واحدهای که در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت و اشتغال زایی و نیز رفع وابستگی به خارج تلاش می کنند ، تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد در مقابل تعهد متقابل شرکت برق منطقه آذربایجان و شهرک های مبل و خودرو تبریز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ی در یک بازه زمانی سه ساله با انتقال هوایی خط پست فوق توزیع به این شهرک ها از مسیر اتوبان تبریز – صوفیان همکاری و موافقت کند.

عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز و سامان احمدزاده شهردار منطقه شش تبریز نیز در این جلسه  گزارشی از اقدامات  انجام و مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای  پروژه های شهرک های صنعتی مبل و خودرو تبریز را ارائه کردند.

شهرک مبلمان و خودرو تبریز یکی از بزرگترین مراکز فروش مبل و خودرو در خاورمیانه در غرب تبریز محدوده مایان و در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار در حال تکمیل است .

این شهرک با توجه به موقعیت جغرافیایی آن و واقع در مسیر جاده ترانزیتی ایران – اروپادر صورت تکمیل می تواند به بورس صنایع مبل و خودرو برای کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه تبدیل شود.

این شهرک توسط بخش خصوصی و همکاری شهرداری تبریز ساخته می شود و سرمایه گذاری اولیه آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است .

شهرک مبل و خودرو تبریز علاوه بر واحدهای تجاری متعدد ،دارای مراکز فرهنگی و تفریحی مدرن با حفظ سنت های بومی و فرهنگی و نیز زمین بازی برای کودکان و قهوه خانه های سنتی خواهد بود.