نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: اگر بخواهیم اعطای تسهیلات به بخش صنعت ثمر بخش باشد، باید سود معقولی داشته باشد، سرپا قراردادن واحد تولیدی با تسهیلات دارای سود ۱۸ تا ۲۰درصد غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،رضا علیزاده درخصوص دریافت و اعطای تسهیلات صنایع کشور، اظهار داشت: بحث اعطای تسهیلات به صنایع بستگی دارد که صنایع در چه مرحله‌ای هستند، برخی از واحدها به حدی از نظر مالی، ساختار و تکنولوژی به هم ریخته هستند که دریافت وام مانند یک مسکن کوتاه مدت اثر می‌کند و تاثیر چندانی بر آنها ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت وام توسط واحدهای صنعتی با شرایط نامناسب مشکلات جزئی آنها را برطرف می‌کند و عملاً دردی را از صنعت دوا نمی‌کند، گفت: اعطای وام به این‌گونه واحدهای تولیدی و صنعتی را شاید بتوان به‌عنوان هدر دادن منابع نیز دانست.

نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی که دارای شرایط مناسب در زمینه تولید، محصول و تکنولوژی هستند و تنها نیاز به سرمایه در گردش دارند، ادامه داد: باید به هر میزانی که این‌گونه واحدها نیاز به تسهیلات دارند به آنها تزریق شود تا بتوانند تولید خود را افزایش و مشکلات روزمره را کاهش دهند.

وی، اضافه  کرد: در برخی از موارد شاهد هستیم که یک واحد تولیدی به انواع بانک‌ها ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد و با این شرایط ۲ میلیارد دیگر تسهیلات دریافت کرده، این مسئله تنها مشکلی به مشکل‌های دیگر این‌گونه واحدها اضافه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص اینکه آیا سود وام‌های دریافتی صنایع مناسب وضعیت کنونی آنها است، اظهار داشت: شرایطی که به آنها اشاره کردم در خصوص وام‌هایی بود که در قالب طرح رونق تولید در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد، اگر بخواهیم اعطای تسهیلات به بخش صنعت ثمر بخش باشد، باید سود معقولی داشته باشد، سرپا قراردادن واحد تولیدی با تسهیلات دارای سود ۱۸تا ۲۰ درصد غیر ممکن است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی را باید با سود متعارف زیر ۱۰ درصد تأمین کنیم تا تولیدکننده بتواند به تولید خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: واحدهایی که با سود بیش از ۱۰ درصد تسهیلات دریافت کرده دچار مشکل شده‌اند.

منبع: فارس