دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در محل کارخانه سایپای آذربایجان افتتاح شد
رضا رضوانی ظهر امروز در بین جمعی از مدیران و ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای منطقه یک کشور در محل سایت دو شرکت سایپا آذربایجان با اشاره‌ مختصر به فعالیت‌های صورت گرفته در سایپاآذربایجان ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای عملیاتی کردن ارتباط میان دانشگاهیان و فعالان صنعت کشور را در این برهه از زمان بسیار مهم برشمرد.

وی افزود: با هماهنگی‌ها و جلساتی که ماه‌ها قبل صورت پذیرفت، سرانجام با اتکال به خداوند منان و همدلی و همزبانی میان مدیران مجموعه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مدیران تلاشگر سایپا آذربایجان امروز شاهد افتتاح محلی برای ترویج علم در بطن صنعت در استان آذربایجان‌شرقی هستیم.

این مسئول تبیین کرد: باور ما این است که جوشش و تفکر دانشگاه یکی از ارکان اصلی و کلیدی پیشرفت صنعت کشور است و ارتباط صنعت و دانشگاه از ضروریات و مولفه‌های اساسی در امر توسعه و شکوفایی صنعت کشور است.

وی متذکر شد: شرکت سایپاآذربایجان به عنوان مجموعه‌ای از گروه خودروسازی سایپا و مگاموتور با تمام تلاش خود را وقف اجرای پروژه‌های مشترک میان خود و سایر دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌کند.

مدیرعامل سایپا آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های شرکت سایپا آذربایجان در امر ارتقاء تولید و توسعه در بخش تولید کرانویل، پینیون و تولید بوش افزود: کارکنان سایپا آذربایجان با تمام توان برای شکوفایی ایران اسلامی در تلاش هستند و این مهم مصداق تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در امر خودکفایی و تولید ملی است.

وی افزود: در این دفتر می‌توانیم از تفکر فرهیختگان و دانشگاهیان در صنعت خودروسازی استفاده کنیم و شاهد ورود علم به این صنعت شویم و از سوی دیگر محصلان رشته فنی نیز می‌توانند با حضور در روند تولید خودرو و قطعات آن، مهارت‌های لازم را در رشته تحصیلی خود کسب کنند.

مدیرعامل سایپا آذربایجان ادامه داد: این طرح می‌تواند سبب حضور محققان در امر تولید قطعات خودرو و کارآموزی دانشجویان فنی و حرفه‌ای موثر باشد و این دانش‌پژوهان می‌توانند از تمام امکانات سایپا آذربایجان بهره‌مند شوند.

این مسئول در پایان ایجاد این مرکز را اولین حرکت برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه که توسط یکی از صنایع کشور انجام شده است، دانست و گفت: البته این حرکت مورد توجه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز قرار گرفته و ایشان از ایجاد دفاتر ارتباط در دیگر کارخانجات سایپا استقبال می‌کنند.