استاندار آذربایجان شرقی همچنین ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فرش را خواستار شد و گفت: دولت بنای دخالت در این بخش را ندارد، اما همه مقدمات را برای رونق آن فراهم می‌کند.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در بازدید از یک نمایشگاه خصوصی فرش در تبریز، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف، اظهار داشت: باید نیازها و ساز و کارهای لازم برای استفاده از این فرصت شناسایی و تامین شود.

وی بر استفاده از تجربیات هنرمندان صنعت فرش تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید اقتصادی، باید برای رونق صنعت فرش و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در این بخش برنامه‌ریزی کنیم.

جبارزاده طرح ایجاد شهرک صنعتی فرش را یکی از راهکارهای رونق صنعت فرش در استان اعلام کرد و گفت: با احداث این شهرک در آینده نزدیک تمام صنایع مرتبط با فرش در آن مستقر خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فرش را خواستار شد و گفت: دولت بنای دخالت در این بخش را ندارد، اما همه مقدمات را برای رونق آن فراهم می‌کند.

وی بر حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت فرش تاکید کرد و گفت: در ازای این حمایت‌ها انتظار داریم بخشی از مشکل بیکاری استان از طریق توسعه صنعت فرش حل شود.

جبارزاده با اشاره به توانمندی‌های بی‌نظیر هنرمندان قالی‌باف استان، بر ایجاد یک نمایشگاه دایمی فرش در استان تاکید کرد و گفت: تاکنون نمایشگاه‌های زیادی ایجاد شده، اما هدف‌دار نبوده‌اند.

وی افزود: باید برای تولید، تجارت و صادرات فرش هدف‌گذاری مشخص داشته باشیم تا بتوانیم کارهای انجام شده را بر اساس آن ارزیابی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همکاری همه فعالان صنعت فرش را در جهت رونق این صنعت خواستار شد و گفت: ما از همه تشکل‌های مرتبط انتظار داریم بخشی از کار را بر عهده بگیرند و تنها به سخن گفتن و انتقاد اکتفا نشود.

جبارزاده همچنین در بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که توسط حمید کاظم‌نیا هنرمند قالی‌باف استان دایر شده است، از زحمات وی در معرفی ظرفیت‌های صنعت فرش استان قدردانی کرد.