فلافل های اهوازی که ماه هاهی اخیر به پدیده جدید خوراکی در تبریز ملقب شده بودند اکنون رقیب دیگری در تبریز پیدا کرده اند که به نظر می رسد سالمتر از آن باشد.
به گزارش صنعتیمیز  ، حدود یک و نیم سال قبل بود که اولین فلافلی های اهوازی در منطقه ائل گلی تبریز به روش سلف سرویس سالاد آغاز به کار کرد و در مدت کمی بااستقبال شهروندان تبریزی مواجه شد.
قیمت کم و سالم بودن نسبی فلافل در مقایسه با سوسیس و همبرگر و نیز سلف سرویس بودن سالاد موجب رغبت تبریزی ها به این خوراکی جنوبی شد و هر چند در ابتدا افراد غیر بومی عمدتا جنوبی متولی این رستورانهای کوچک بودند اما در مدت کوتاهی اغذیه فروشیهای متعددی از بومی های تبریزی به این کار روی آوردند و فلافل از ۲ هزار تا ۳ هزار تومان در نقاط مختلف تبریز به فروش رسید و صد البته مشتریان بسیار زیادی نیز پیدا کرد.
اما در هفته های اخیر و به دنبال کاهش قیمت مرغ تا ۵ هزار و ۲۰۰ تومان در تبریز رقیب جدیدی برای فلافل ها پیدا شده و آن مرغ بریان پخت شده در فر است که به صورت انبوه و با قیمت ۱۵ هزار تومان برای مرغ کامل به فروش می رسد.
مرغ بریان فر که روزی یک خوراکی لوکس برای شهروندان تبریزی به حساب می آمد اکنون در نقاط مختلف شهر تبریز و به وفور و با قیمت پائین قابل تهیه است و برخی فروشندگان سس مخصوص و حتی سوپ را نیز به صورت رایگان و برای تبلیغ بیشتر کنار مرغ می گذارند.