رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: زیرساخت‌های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌شرقی فراهم نیست چرا که فرآوری مواد معدنی تولید بخش عظیمی از مواد معدنی را برای به صرفه‌بودن واحد فرآوری طلب می‌کند.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس، حسین نجاتی ظهر امروز در هفدهمین جلسه شورا گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، بر توجه دولت به بخش‌های معدنی و توسعه این بخش در استان تاکید کرد.
نجاتی گفت: معادن ما در حال حاضر به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و بر همین اساس قدرت فرآوری و تولید مواد معدنی به صورت انبوه وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قادر به تولید مواد معدنی حداکثر به میزان ۲۴۰ هزار تن هستیم و این در حالی است که برای فرآوری در حد مطلوب بسیار بیشتر از این تولید نیاز است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: معادن یکی از محورهای اصلی در اقتصاد مقاومتی بوده و مورد توجه جدی است و توسعه معادن و تولید و فرآوری معادن ضروری است.
وی یادآور شد: تشکیل معاونت فرآوری معدنی به صورت مستقل در سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با توجه به سیاست دولت در زمینه کوچک‌سازی نمی‌تواند چندان مورد قبول باشد.
نجاتی اظهار داشت: سیاست‌گذاری‌های سازمان صنعت معدن و تجارت در زمینه حمایت از فرآوری معدنی یک اولویت است که به صورت جدی دنبال می‌شود چرا که فرآوری معدنی بسیار به صرفه‌تر، مناسب‌تر و دارای درآمد بیشتری برای ما خواهد بود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: زیرساخت‌های فرآوری مواد معدنی در آذربایجان‌شرقی فراهم نیست چرا که فرآوری مواد معدنی تولید بخش عظیمی از مواد معدنی را برای به صرفه بودن واحد فرآوری طلب می‌کند.