با گذشت چند روز از سفیر ویتنام به شهر تبریز و نشست و برخواستهای مختلف و دیدار از صنایع و کارخانه جات اخباری از این دیدارها و بازدیدها به صورت محدود از طریق روابط عمومی خانه صنعت و معدن منعکس می شود که با حضور رسانه ها می توانست انعکاس بهتری در جامعه خبری تبریز و آذربایجان شرقی داشته باشد.

رضا پاشایی نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در رابطه با این دیدار و سفرگوین‌هونگ به تبریز اظهار داشت: هدف از سفر سفیر ویتنام به تبریز آگاهی از ظرفیت‌ها و جایگاه استان در کشور با مناطق آزاد تجاری و ویژه و هم مرز بودن با کشورهایی نظیر ترکیه است.

وی معرفی ظرفیت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در تبریز را از دیگر اهداف سفر گوین‌هونگ به تبریز عنوان کرد.

پاشایی ادامه داد: طبق مذاکراتی که بین دو طرف صورت گرفت، مقرر شد تا در زمینه‌های صنعتی، دانشگاهی و پزشکی و در کل با ویتنام همکاری‌های علمی و اقتصادی داشته باشیم.

وی گفت: سفیر ویتنام نیز در این دیدارها از پیوستن این کشور به ۱۲ کشور عضو TTP طی روزهای اخیر خبر داد و به سرمایه‌گذاران استان برای سرمایه‌گذاری و احداث کارخانجات در ویتنام قول مساعد داد.

وی بیان داشت: صادرات از طریق ویتنام به کشورهای عضو با تعرفه‌های بسیار پائین خواهد بود که در این مورد و بازار ویتنام در سفارت مشاوره‌های لازم به علاقمندان صورت می‌پذیرد.

پاشایی از تجار و در راس آن از اتاق بازرگانی تبریز برای بازدید از کشور ویتنام و ظرفیت‌های این کشور که در دو ماه آینده امور اجرایی آن انجام می‌شود دعوت به عمل آورد.

پاشایی بر لزوم گسترش پیوندهای اقتصادی و تجاری دو طرف با محوریت صنعتی تاکید کرد و افزود: هم‌ اکنون ویتنام در حال ورود به عرصه صنایع مهم است؛ این اراده می‌تواند با توسعه روابط دو طرفه شتاب بیشتری بگیرد.