مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه تعداد فیدرهای فشار متوسط از ۱۶۵ فیدر در پایان سال ۱۳۹۱ به ۱۹۴ فیدر رسیده است، افزود: در دوران دولت تدبیر و امید توانستیم ۲۵ سایت آموزشی را به سیستم تولید برق خورشیدی مجهز کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، افشین روشن میلانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار مقایسه‌ای عملکرد شرکت در سال‌های گذشته اظهار داشت: تعداد مشترکین از سال ۹۰ تا ۹۳ ، ۸٫۴ درصد رشد داشته و این در حالی است که با تلاش صنعتگران برق، تلفات ۱۰ درصدی سال ۹۰، در سال ۹۳ به ۸٫۴ درصد و در پنج ماهه اول سال ۹۴، به ۸٫۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی پس از ارائه گزارش در خصوص فعالیت و اقدامات شاخص حوزه‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق تبریز، اظهار کرد: آمار ارائه شده نشان می‌دهد که فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق تبریز در دولت تدبیر و امید سیر صعودی طی کرده و ما امیدواریم طی سال‌های آینده نیز بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

روشن‌میلانی اظهار کرد: آمار ارائه شده نشان می‌دهد که مصرف نیروی برق از سه میلیون و ۱۴ هزار و ۹۵ مگاوات ساعت در سال ۹۰ به سه میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۱۳ مگاوات ساعت در سال ۹۳ افزایش یافته است که در این زمینه برای کاهش شدت مصرف انرژی راهکارهای فرهنگی و مدیریت مصرف به صورت پیوسته در دست اقدام است.

وی افزود: تعداد چراغ‌های روشنایی معابر در سال ۹۰، به ۱۷۷ هزار و ۸۰۳ دستگاه، در سال ۹۳ به ۱۸۸ هزار و ۹۲۱ دستگاه و در پنج ماهه اول سال ۹۴ به تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۲۸ دستگاه رسیده است.

وی ادامه داد: استفاده از لامپ‌هایی با بازده بالا و اخیرا لامپ‌های فوق کم مصرف LED در روشنایی معابر و افزایش تعداد پایه‌های روشنایی به کاهش موثر مصرف برق در این زمینه منجر شده است به نحوی که مصرف روشنایی معابر در سال ۹۲، ۷۰ هزار و ۱۷۲ مگاوات ساعت و در سال ۹۳، ۶۷ هزار و ۱۵۶ مگاوات ساعت بوده که با وجود افزایش تعداد پایه‌ها به میزان ۴٫۲۹ درصد کاهش داشته است.

روشن میلانی اضافه کرد: بر اساس این آمار خاموشی مشترکان از رقم ۲٫۷۷ دقیقه در روز به ۲٫۳۵ دقیقه در روز کاهش داشته است که بیانگر تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق در شهرستان تبریز برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش دمای هوا و مدت آن در سال‌جاری که به افزایش مصرف از ۵۹۴٫۳۴ مگاوات در سال ۹۰ به ۷۲۶ مگاوات در پنج ماهه اول ۹۴ منجر شده است، پایداری شبکه نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

روشن‌میلانی گفت: ضمنا برای صیانت از منابع آب منطقه با همکاری شرکت آب منطقه‌ای صرفا در سال ۹۴ تعداد ۹۵ حلقه چاه به سیستم کنتور هوشمند مجهز شده‌اند که روند افزایش بهره‌برداری از این سیستم در سطح منطقه و در اقدام مشترک در حال افزایش است.

وی گفت: طبق آمار ظرفیت تعداد ترانسفورماتورها در سال ۹۰ از ۱۴۹۳ مگاولت آمپر به ۱۷۱۸ مگاولت آمپر افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه تعداد فیدرهای فشار متوسط از ۱۶۵ فیدر در پایان سال ۱۳۹۱ به ۱۹۴ فیدر رسیده است، افزود: در دوران دولت تدبیر و امید توانستیم ۲۵ سایت آموزشی را به سیستم تولید برق خورشیدی مجهز کنیم.