استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرت شبهای مسکو به نور پردازی آن است و شبهای تبریز نیز برای ۲۰۱۸ باید بدرخشد.
به گزارش صنعت تبریز ، اسماعیل جبارزاده امشب در مراسم افتتاح طرح‌های برق‌رسانی شرکت توزیع برق تبریز و آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در خصوص ساخت چند نیروگاه طی مذاکرات انجام شده در استان به توافق رسیدیم که به زودی عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: براساس توافق انجام شده با سرمایه‌گذاران خارجی پنج نیروگاه بادی و سیکل ترکیبی در پنج نقطه استان با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی برای تولید ۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات احداث می‌شود که برای این نیروگاه‌ها بیش از ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود.

جبارزاده محل احداث این نیروگاه‌ها را شهرهای میانه، سراب، اهر، بناب و تبریز اعلام کرد و گفت: بخشی از برق تولیدی این نیروگاه در استان استفاده شده و بخش دیگری در مدار توزیع برق کشور قرار خواهد گرفت و امکان صادرات برق نیز وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به شروع فصل جدیدی از تحولات اقتصادی در کشور، دوران پسابرجام را دوره جدید سازندگی عنوان کرد و گفت: پس از سال‌ها تحریم اکنون با عزم ملی، روحیه انقلابی و جهادی مردم و دولتمردان خواهیم توانست بسیاری از زیرساخت‌ها را برای شکوفایی اقتصاد کشور فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، گفت: شب‌های تبریز نیز باید با نورپردازی‌ها انجام شده همانند روزهای آن دیدنی شود.
وی ادامه داد: برای اداره برق تبریز ماموریت مهمی برای نور پردازی و ایجاد طرح های زیبا در شبهای تبریز داریم.