شهردار تبریز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و با پیشگویی ادامه رکود اقتصادی برای دو سال آینده از واقعی نبودن قیمتها در شهرداری تبریز خبر داد و به صورت ضمنی وعده افزایش قیمت خدمات شهرداری تبریز را داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس صادق نجفی در جلسه ظهر امروز شورای شهر تبریز با اشاره به هشدار رئیس جمهوری در مورد حرکت اقتصادی کشور به سمت رکود و نامه ۴ اقتصاددان به رئیس جمهور اظهار داشت: بر این اساس و با توجه به پایین آمدن درآمد شهرداری از عوارض و تغییر کاربری‌ها باید به سمت مدیریت شرایط و واقعی شدن درآمدها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز تنها با ۵۰ درصد ممیزی، ۸ میلیارد تومان درآمد ناشی از عوارض نوسازی به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: در شهرداری فعالیت‌‌های خوبی اتفاق افتاده است تا بتوانیم مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی فعلی را کاهش دهیم چرا که وضعیت اقتصادی تا دو سال آینده تفاوت چندانی نخواهد کرد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه لازم است به سمت درآمدهای واقعی حرکت کنیم، گفت: با توجه به شرایط لازم است در صورت نیاز تعرفه و مقرراتمان را تغییر دهیم.

نجفی افزود: برای مثال قیمت‌گذاری کارشناسان برای کاربری آموزشی در منطقه خاوران، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است که مسلما این رقم، رقم مناسب و درستی نیست و کسی برای کاربری آموزشی که نیازمند متراژ بالاست چنین هزینه‌ای نخواهد کرد.

نجفی با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی یکی از رویکردهای ما برای حل مشکلات است، گفت: تعدیل ۴۰ درصدی درآمد در دستگاه‌های دولتی نیازمند این است که رویکردهای اساسی برای مدیریت این وضعیت اندیشیده شود.