مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ارزش صادرات انواع محصولات تولیدی این گروه صنعتی در سال گذشته را ۸۹۶ میلیارد ریال (در حدود ۲۷۱ میلیون دلار) عنوان کرد.

به  گزارش صنعتیمیز به نقل از روابط عمومی این شرکت، ابوالفتح ابراهیمی با اعلام اینکه توسط سه شرکت تراکتورسازی تبریز ،کردستان و ارومیه نزدیک به ۵۷۳ میلیارد ریال انواع تراکتور به خارج از کشور ارسال شده است، گفت: در این میان شرکت تراکتورسازی کردستان با حدود ۳۶۷میلیارد ریال، بیشترین صادرات را داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت تراکتورسازی کردستان در محاسبه کل صادرات گروه ، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، افزود: شرکت ریخته گری با نزدیک به ۳۰۱ میلیارد ریال در رده دوم درآمدزایی صادراتی این گروه قرار دارد.

ابراهیمی با اشاره به تولید و عرضه بیش از ۲۲ هزار دستگاه تراکتور در این گروه صنعتی در سال گذشته ، اظهارکرد: سهم تراکتورسازی تبریز از این حجم تولید بیش از ۱۷هزار و ۶۷۲ دستگاه، تراکتورسازی کردستان سه هزار و ۴۰۷دستگاه و تراکتورسازی ارومیه یک هزار و ۳۰۶ دستگاه بوده است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت در تبریز ، دو شرکت در سنندج و ارومیه و خط تولید در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان فعال است.

تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی ، صنعتی و خودرو ، بیش از ۶۵ هزار تن انواع قطعات ریخته گری از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودروی ۲۰۶ و ۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت این مجموعه صنعتی است.