مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: اداره برق متعهد شده با تبدیل پست موقت به دائم، ۵۰ مگاوات بر ظرفیت برق این شهرک افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، سید مرتضی نیرومند اسکویی، مدیرعامل شرکت شهرک های استان، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آذرشهر با اعلام اینکه در این شهرک با قطعی برق مواجه هستیم، گفت: اداره برق متعهد شده است با تبدیل پست موقت به دائم، ۵۰ مگاوات بر ظرفیت برق این شهرک افزوده شده و در صورت تحقق مشکل برق به طور کامل این طرح حل می شود.

وی خبر داد: در شرکت شهرک های صنعتی استان برنامه بازدید هفته ای داریم و هر هفته یک شهرک در شهرستان های استان را مورد بازرسی قرار می دهیم تا در جهت رفع مشکلات این واحدها قدم برداریم .
یدالله الهیاری، فرماندار شهرستان آذرشهر، نیز در این جلسه عنوان کرد: حدود ۴۰ درصد کارخانه های استان در شهرک های صنعتی شهرستان آذرشهر مستقرند و بیش از ۵۵۰ کارخانه در این شهرستان وجود دارد.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ طبق برنامه ای که در دستور کارمان قرار گرفت برای بررسی و رفع مشکلات این کارخانه های صنعتی اقدامات متفاوتی انجام شده است.
فرماندار آذرشهر بیان کرد: در طرح اشتغال فراگیر با ارائه ۷ طرح و اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان برای ۱۴۰ نفر اشتغال تامین شده و درخصوص اشتغال روستایی نیز با اختصاص ۶۹ میلیارد تومان برای ۱۵ نفر اشتغال تامین شده است.
الهیاری ادامه داد: در زمینه مشاغل خانگی نیز ۹۲۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون از کل ۸۱۱ نفر، ۱۲۳ نفر موفق به تشکیل پرونده و ثبت نام شده اند البته امید است که در آینده این رقم افزایش یابد.
وی در مورد طرح کارورزی عنوان کرد: ۳ میلیارد تسهیلات برای سامانه بهین یاب اختصاص داده شد و تاکنون ۱۸۶ نفر برای کارورزی در سامانه ثبت نام کرده اند.
الهیاری افزود: این طرح نسبت به جذب نیروهای تحصیل کرده می تواند بسیار موثر باشد و درخصوص تامین نیروی مورد نیاز کارفرمایان نیز مفید واقع خواهد شد.
فرماندار آذرشهر خاطرنشان کرد: در سال۹۶، حدود ۸۶۰ نفر تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند و در سامانه بهین یاب نیز سازمان صنعت معدن و تجارت متعهد شده است که با کارورزی ۱هزار و ۲۵۰ نفر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در درآمدزایی استان تاثیرگذار باشد.
گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از صاحبان صنایع شهرک صنعتی شهید سلیمی برخی از مشکلات خود را با استاندار آذربایجان شرقی مطرح کردند که از جمله این مشکلات؛ عدم وجود مواد اولیه برای ادامه فعالیت کارخانه های صنعتی، تامین انرژی مورد نیاز شهرک صنعتی، بدهی های مانده سازمان های دولتی به واحدهای خصوصی و… بود.

منبع» خبرآنلاین