در حالی که قیمت واگذاری کارخانه بزرگ ماشین سازی تبریز با دهها هکتار زمین و چندین سالن و دستگاه های متعدد ۲۶۵ میلیارد تومان تعیین شده که قیمت چند مغازه کوچک در بازار امیر تبریز بیشتر از این مبلغ میشود.
به گزارش صنعت تبریز ، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به انتقادهای گسترده از وی به خاطر دفاع از واگذاری ماشین‌سازی تبریز، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر انتقادهای گسترده‌ای از این امر از سوی نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد و در آستانه انتخابات این کارخانه به موضوعی برای تبلیغات برخی کاندیداها نیز تبدیل شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که این افراد در برابر سئوال ساده من که چرا باید این کارخانه ۵۰ ساله و زیان‌ده را واگذار نکنیم جواب قانع‌کننده‌ای ندارند و این در حالی است که این کارخانه روز به روز زیان‌ده‌تر می‌شود.

پوری‌حسینی در پاسخ به انتقاد فریز کردن منابع کارخانه ماشین‌سازی تبریز تاکید کرد: ما معتقدیم منابع این کارخانه نباید برای پرداخت حقوق کارکنان و مصارف جاری هزینه شود بلکه باید برای خرید ماشین آلات جدید و توسعه کارخانه صرف شود.

سازمان خصوصی‌سازی نقشی در واگذاری بنیان‌دیزل نداشت

وی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی نقشی در واگذاری بنیان دیزل نداشت که امروز برخی آن را مشابه شرایط ماشین‌سازی تبریز می‌دانند و نباید برچیده شدن کارخانه بنیان دیزل را با سرنوشت آینده ماشین‌سازی تبریز یکسان دانست.

وی قیمت کارخانه ماشین‌سازی تبریز برای واگذاری را ۲۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: زمین‌های این کارخانه در منطقه ائل‌گلی تبریز نیز ۳۷۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و باید توجه داشت که واگذاری ماشین‌سازی تبریز جدا از زمین‌های این کارخانه در ائل‌گلی خواهد بود و قیمت این کارخانه نیز بر اساس روش‌های چهارگانه کارشناسی تعیین شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود واگذاری ماشین‌سازی تبریز به خود مردم باز می‌گردد و با واریز پول به خزانه بیت‌المال همه ‌مردم منتفع می‌شوند.

وی اظهار داشت: در حالی که زیان‌های شامل این کارخانه در حال افزایش است نگه داشتن آن جز زیان به بیت‌المال و مردم نتیجه‌ای ندارد و بهترین کار واگذاری آن به بخش خصوصی است.

پورحسینی با انتقاد از کسانی که بر ضد واگذاری ماشین‌سازی تبریز سخنان بدون کارشناسی شده می‌زنند، گفت: خریدار بسیار خوبی برای کارخانه پیدا شده بود که اهلیت و شرایط لازم را داشت اما با تهدیدهای عده‌ای منصرف شد ولی مزایده بعدی واگذاری ماشین‌سازی را هفته بعد اطلاع رسانی خواهیم کرد.