رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: واحدهای تولیدی می توانند با تشکیل کنفدراسیون های صادراتی  برندهای قدرتمندی را برای خود ایجاد کرده و به واسطه آن دسترسی بیشتری به اقتصاد جهانی  داشته باشند.

 به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از نصر، صمد حسن زاده  عصر امروز  نشست مطبوعاتی پنجمین دوره از طرح “ایران تک” که اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی  تبریز، برگزار شد، “ایران تک” را یکی از ظرفیت های خوب در ایجاد فرهنگ برندسازی در جامعه  معرفی کرد و گفت: در جوامع غربی این موضوع یکی از متداول ترین و عام ترین مسائلی است که به  واسطه آن توانسته اند از توانمندی های داخلی خود استفاده کنند، لذا در ایران به ویژه منطقه  غرب و شمال غرب کشور که از ظرفیتی عظیم در حوزه صنعت برخوردار است می تواند با برندسازی  ظرفیت های خود توانایی های خود را عرضه کند.

 وی ادامه داد: عرضه توانمندی های صنعتی داخلی نیازمند برنامه های مدون و تخصصی است،  “ایران تک” یکی از موثرترین برنامه هایی است که می تواند براساس شاخص های تخصصی خود در  حوزه های صنعتی و اقتصادی این فرصت را برای متولیان صنعت منطقه فراهم سازد، البته قابل ذکر  است که الحاق شاخص های اجتماعی نیز یکی دیگر از ملزومات ارزیابی واحدهای صنعتی است که  جای خالی آن در بین شاخص های ارزیابی ایران تک دیده می شود و کارشناسان اقتصادی و  صنعتی آن باید به این موضوع بپردازند.

حسن زاده افزود: واحدهای تولیدی ما می توانند با برخی تغییرات تکنولوژی در سیستم صنعتی خود، خصوصا تشکیل کنفدراسیون های صادراتی برندهای قدرتمندی را برای خود ایجاد کرده و به واسطه آن دسترسی بیشتری به اقتصاد جهانی داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه این طرح اقدام و همتی جمعی را می طلبد، اظهار کرد: از مسئولین انتظار داریم تا با توجه و همیاری بیشتر در اجرای این طرح زمینه های بیشتری را برای ارتقای جایگاه صنعتی و اقتصادی منطقه در کشور فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد: از متولیان اجرای طرح “ایران تک” نیز انتظار می رود این رسالت را مصمم تر و با قدرت پیش گیرند و بیش از پیش با ایجاد اعتماد بین واحدهای فعال و بررسی دقیق فعالیت های آن، نتیجه ای درخشان را به ارمغان برسانند