سرپرست امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: لازم است مدیران حوزه اقتصاد و اشتغال  به حوزه اشتغالزایی روستایی ورود جدی‌تر داشته باشند تا تسهیلات مصوب را به صورت کامل جذب  کنند.

 به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،  علی جهانگیری عصر امروز در جلسه مشترک   کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به ثبت نام بیش از  هشت هزار نفر در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات ویژه اشتغال زایی افزود: انتظار می رود این  طرح ها با دقت تمام قبل از ارائه به بانک ها بررسی شود تا در ارائه تسهیلات وقفه ای ایجاد نشود.

 وی افزود: بیشترین طرح‎های ثبت شده در سامانه کارا مربوط به حوزه جهادکشاورزی، صنعت، معدن  و  تجارت و میراث فرهنگی است و طبق تاکید استاندار محترم معاونان باید بخش اشتغالزایی روستایی  را جدی‌تر دنبال کنند و همکاری‌های لازم در جهت ثبت اطلاعات در سامانه و جذب تمام و کمال  تسهیلات مصوب صورت گیرد.

سرپرست امور اقتصاد استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز بررسی های کارشناسی در خصوص ارائه تسهیلات اشتغال زایی در استان گفت: ضروری است تسهیلات اشتغالزایی تا پایان سال به واجدین شرایط اعطا شود.

این مسوول با اشاره به برخی از انتقادات وارده به طرح‌های اشتغال، اذعان داشت: طرح‌های اشتغال به حد کافی بررسی شده و ممکن است برخی از ما موافق این طرح‌ها نباشیم ولی در هر صورت موظف هستیم این طرح ها را اجرایی کنیم و باید طوری آنها را به اجرا درآوریم که بیشترین نفع و بهره را برای استان داشته باشد.

جهانگیری متذکر شد: وظیفه خود می دانیم با ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ارائه گزارش‌های بانک‌ها و دبیرخانه‌ها، برخورد کنیم. لازم است دبیرخانه با بانک‌ها ارتباطات مطلوب‌تری داشته باشند و در کنار یکدیگر منشاء اثرات مطلوب شوند.

لازم به ذکر است در این جلسه گزارش تسهیلات اشتغال روستایی، طرح اشتغال فراگیر و آخرین وضعیت طرح‌های مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌های عامل از محل اعتبار سهم ۹۶  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس