نماینده مردم تبریز ،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به واگذاري کارخانه هاي عظيم ماشين سازي تبريز به عنوان ديون بانک صادرات اعتراض کرد و گفت : نظر نمايندگان و مديريت استان برگرداندن اين کارخانجات عظيم به متخصصان است چرا که ماشين سازي تبريز توان ساخت همه نوع ابزار آلات صنعتي از سوزن تا هواپيما را دارد.
به گزارش صنعتیمیز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،رحماني در جلسه شوراي اداري آذربايجان شرقي به رياست رئيس جمهور افزود: اگر هيئت دولت کليه اختيارات صادرات کالاهاي غير نفتي را به مديريت اين استان بسپارد ما مي توانيم صادرات آذربايجان شرقي را به اروپا و آسياي ميانه و قفقاز و کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس به ده ميليارد دلار برسانيم.
رحماني گفت: اين استان مهمترين قطب توليد و صادرات فرش ، کفش و مواد غذايي و شيريني و شکلات است و خوشبختانه طرح کارشناسي رونق اين صنايع با همفکري تجار و کارشناسان تجاري آذر بايجان شرقي آماده شده است که به زودي تقديم هيئت دولت مي شود و انتظار از شخص رئيس جمهوري اين است که با ابلاغ طرح علمي و کارشناسي پويا کردن اين صنايع شاهد رونق بيشتر در اين امور باشيم.
وي با اشاره به اينکه آذربايجان شرقي با بيش از هشت هزار واحد توليدي و صنعتي يکي از سه قطب مهم صنعت و اقتصاد کشور است گفت : صنايع ما بويژه در صنايع سنگين نياز به نوسازي تجهيزات و تزريق نقدينگي دارد.
وي گفت : تبريز موتور متحرکه صنعت و تجارت کشور است و مي تواند در کسب درآمدهاي ارزي و صادرات کالاهاي صنعتي ، تجاري و کشاورزي به قطب مهم ملي تبديل شود.
وي به فاجعه بحران خشکسالي درياچه اروميه اشاره کرد و گفت : سوا از مسائل و عواقب اين فاجعه هم اکنون اکثر کشاورزان حاشيه درياچه اروميه درآمدشان قطع شده است و دولت بايد به زودي راهکارهاي جايگزيني را براي تداوم درآمد کشاورزان و روستائيان حاشيه درياچه اعلام کند تا شاهد مهاجرت بيشتر روستائيان حاشيه اين درياچه به ساير شهرها نباشيم.
رحماني به واگذاري کارخانه هاي عظيم ماشين سازي تبريز به عنوان ديون بانک صادرات اعتراض کرد و گفت : نظر نمايندگان و مديريت استان برگرداندن اين کارخانجات عظيم به متخصصان است چرا که ماشين سازي تبريز توان ساخت همه نوع ابزار آلات صنعتي از سوزن تا هواپيما را دارد.
وي اتمام طرح هاي ملي از جمله قطار سريع السير تهران – تبريز ، اتوبان تبريز – اهر ، اتوبان تبريز – ارمنستان و همچنين تسريع ايجاد پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي را خواستار شد.