ادوارد کوک کرومر ‘eduard kock-kramer’ روز پنجشنبه در حاشیه همایش عملی دانشجویان پروتزهای دندانی سراسر کشور در تبریز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی که بر کشور ایران تحمیل می شود شاهد پیشرفت ایرانیان در علوم مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار پنچ سال پیش برای حضور در کنگره دندانسازان جامعه دندانسازی ایران به این کشور سفر کردم، افزود: ایران را به عنوان کشوری پیشرفته که تمامی علوم تئوری و فنی، همگام با استاندارد های به روز دنیا مشاهده کردم.

ادوارد کوک گفت: به واسطه حضور ایرانیان در خارج از کشور و بهره مندی از اطلاعات و فناوری های به روز، توانسته اند تکنولوژی ها و علوم نوین را به کشور خود انتقال دهند.

وی افزود: سطح علمی و مهارت های تکنیکی ایرانیان بسیار بالاست و مستعد رشد و ارتقا به سطوح بالاتر هستند.

مسوول آموزش یکی از شرکت های بزرگ آلمانی اظهار کرد: ایران کشوری تاریخی و مهم در منطقه است و بیش از ۵۰ سال است که متخصصان و فعالان این رشته با شرکت ما در صنعت پروتزهای دندانی در ارتباط هستند.

وی در خصوص برنامه های آموزشی خود در ایران، گفت: دو کارگاه آموزشی در تبریز و چند کارگاه دیگر در تهران خواهم داشت که در آن به آموزش تئوری و عملی در خصوص طراحی و ساخت پروتزهای دندان در مبنای روکش های دندانی می پردازم.