مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۷۲۶ کارآفرین زن در استان شناسایی شده است، گفت: ۲۴ واحد صنعتی در استان نیز توسط بانوان مدیریت می شود.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  پروین اشراقی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف رفع موانع تولید و اشتغال در استان افزود: پیگیر تمامی مسایل و موانع زنان کارآفرین و صنعتگر استان هستیم.
وی با بیان اینکه ارتقای دانش بانوان کارآفرین زمینه ساز توسعه است بر ارتقای معلومات بانوان کارآفرین در زمینه توانمندی خانواده ها و توسعه اقتصادی تاکید کرد.
اشراقی با اشاره به تهیه و تدوین سند توسعه و توانمندسازی زنان و خانواده در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری داشته ایم این سند برای تمامی استان های کشور تدوین خواهد شد.
وی ادامه داد: در این سند آسیب های اجتماعی زنان و خانواده، سلامت خانواده، اشتغال و کارآفرینی و آموزش برای بانوان و خانواده مورد توجه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید به منظور بهره‌مندی حداکثری بانوان و خانواده‌ها امیدواریم رشد و ارتقای بانوان و خانواده‌ها در استان بیش از گذشته باشد.
وی با بیان اینکه توانمند سازی بانوان مستلزم هماهنگی بین دستگاهی است، اظهار کرد: باید تلاش شود تا خانواده را از آسیب های موجود در اجتماع محفوظ نگه داشت.
اشراقی با بیان این که برای حضور و فعالیت زنان در تمام عرصه ها باید بیش از پیش بسترها آماده شود، گفت: زنان نیمی از جامعه هستند و مدیریت خانه را نیز بر عهده دارند بنابر این باید مشارکت جدی در توسعه کشور داشته باشند و این درخواست زنان نیست بلکه کشور به این مشارکت نیاز دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فراهم کردن بستر مناسب برای حضور زنان از اهداف دولت تدبیر و امید است به طوری که در برنامه ششم موارد مربوط به زنان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور تا پایان برنامه و پایان دولت دوازدهم ۳۰ درصد سمت‌های مدیریتی باید به زنان و جوانان کشور اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای شناساندن توانمندی بانوان استان به زنان کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: به دنبال برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس اقوام مختلف در شهریور ماه سال ۹۷ در تبریز هستیم.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود چهار هزار واحد تولیدی از جمله قطب های مهم صنعتی کشور محسوب می شود که سالانه افزون بر ۱٫۵ میلیارد دلار کالا به خارج از کشور صادر می کند.
منبع: ایرنا