بازار داغ حراجی های شب عید

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: حراج صرفا با اعطای مجوز اتحادیه و صنف مربوطه باید انجام گیرد تا ضمن بررسی‌های لازم مجوز فروش حراجی صادر شود و اگر مردم حراجی را دیدند که مجوز ندارد این حراج غیرقانونی بوده و احتمال تخلف در این موارد وجود دارد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس اسماعیل عطاپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲۰۰ هزار واحد اقتصادی تولیدی صنعتی و صنفی در ۱۱ ماهه امسال مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت و پرونده‌های تخلفی که تشکیل یافته حدود ۸ هزار و ۹۹۸ مورد بوده که ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حوزه قاچاق با افزایش ۱۲۳ درصد بازرسی حدود ۶ درصد در زمینه کشف تخلفات افزایش یافته، افزود: در حوزه آرد و نان ۳۰ هزار مورد بازرسی انجام گرفته و حدود یک هزار و ۸۶۵ مورد پرونده تخلف تشکیل یافته که ۱۶ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عطاپور ابراز داشت: تخلفات عدم درج قیمت به تعداد ۳ هزار و ۵۳۰ مورد، گرانفروشی یک هزار و ۸۳۲ مورد، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک هزار و ۲۶۶ مورد و یک هزار و ۲۳ مورد عدم صدور صورتحساب، بیشترین موارد تخلفات را به خود اختصاص می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: اقداماتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت در رابطه با طرح نظارتی نوروز ۹۵ انجام می‌دهد در حوزه کالاهای مورد نیاز مردم است مانند البسه، خوراک، شیرینی و آجیل و خدمات مورد نیاز مثل غذاخوری‌های بین راهی که به عنوان خدمات اولویت‌دار مطرح هستند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی یادآور شد: بیش از ۲۰۰ نفر بازرس در سطح استان و کارشناس سازمان و به همراه ۳۰۰ نفر بازرس و کارشناسی افتخاری، سازمان را در حوزه نظارت یاری می‌دهند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های رسیدگی به شکایات مردمی اتاق‌های همه اصناف برقرار است و در میدان میوه و تره‌بار، پایانه حمل و نقل و بازار شمس تبریز، بازرس ثابت استقرار خواهد یافت، اعلام کرد: تلفن ۱۲۴ در شهرستان‌ها و مرکز استان در اختیار مردم بوده و گروه‌های بازرسی ستاد خبری هم در سریع‌ترین فرصت ممکن در محل حاضر شده و به شکایات طرح شده رسیدگی می‌کنند.

عطاپور خاطرنشان کرد: نمایشگاه بهاره در مرکز استان از ۱۷ اسفند فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۴ اسفند به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به لحاظ قیمت و کیفیت بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم پیش‌بینی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: برای دسترسی مردم به فروشگاه‌های دارای تخفیف مجوزهای لازم اعطاء شده است و در حراجی‌ها حداقل باید زیر ۱۵ درصد قیمت متعارف به فروش برسانند.

این مسئول اضافه کرد: حراج صرفا با اعطای مجوز اتحادیه و صنف مربوطه باید انجام گیرد تا ضمن بررسی‌های لازم مجوز فروش حراجی صادر شود و اگر مردم حراجی را دیدند که مجوز ندارد این حراج غیرقانونی بوده و احتمال تخلف در این موارد وجود دارد.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین‌بار گواهی نامه‌های رعایت حقوق مصرف کننده را به شکل استانی ارائه می‌دهیم و این گواهی‌نامه‌ها سال به سال قابل تمدید اعتبار است، افزود: رعایت قیمت، کیفیت و ارائه خدمات به مشتری از جمله فاکتورهایی هستند که در ارائه این گواهی‌نامه‌ها لحاظ می‌شود.