دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت :قانون‌مندی مهمترین اصل برای رقابت پذیری است و نباید اجازه دهیم رانت و قاچاق به مناطق آزاد راه پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،مرتضی بانک عصر شنبه در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی منطقه آزاد ارس بر استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران آذربایجانی تاکید و تصریح کرد.

وی با دعوت از سرمایه گذاران آذربایجانی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس افزود: فراهم کردن شرایط برای حفظ سرمایه‌گذار یکی از مهم ترین وظایفی است که برای مناطق آزاد تعریف شده است.

بانک تصریح کرد: سرمایه گذاران داخلی باید به گونه ای رفتار کنند که سرمایه گذاران خارجی را نیز برای سرمایه گذاری در مناطق آزادایران ترغیب کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون‌مندی مهمترین اصل برای رقابت پذیری است خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم  رانت و قاچاق  به مناطق آزاد راه پیدا کنند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر وجود ۱۵کشور همسایه در مرزهای ایران تصریح کرد: وجود کشورهای همسایه ظرفیت بزرگی برای ما محسوب می شود بنابراین توسعه اقتصادی در مناطق آزاد ضرورت دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به راه اندازی مناطق  آزاد در جمهوری آذربایجان و نخجوان گفت: بدون شک این کشورها نیز در آینده نزدیک منطقه آزاد ایجاد می کنند و هدف آنها جذب سرمایه گذار است، بنابراین  ضروری است ظرفیت مناطق آزاد را برای فعالیت های توسعه اقتصادی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا قوانین فرا دستی را با تمام توان اجرا کنیم تا مناطق آزاد در رقابت پذیری عرصه را برای سرمایه گذاران ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد  با بیان این‌که اهداف پیش‌بینی شده برای منطقه آزاد ارس بسیار گسترده است افزود: منطقه آزاد ارس می تواند یکی از تاثیر گذار ترین مناطق در داخل کشور  و همچنین کشورهای همسایه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد نباید محل هرج و مرج برای دیگر فعالیت‌ها شود افزود: مناطق آزاد با قانون خودش می تواند امنیت سرمایه گذار داخلی و خارجی را تامین کند. و نباید اجازه دهیم  رانت و قاچاق  به مناطق آزاد راه پیدا کنند

بانک با اشاره به قوانین و برنامه های پیش بینی شده برای مناطق آزاد تصریح کرد: توسعه زیر ساخت های جاده ای و حمل و نقل، تقویت سیستم بانکی و سرمایه گذاری و استفاده  از سرمایه بین اللملی در قالب بورس را از جمله موارد پیش بینی شده برای مناطق آزاد اعلام کرد.

منبع: مهر