بحران در ماشین سازی

در حالی که بحران در کارخانه ماشین سازی وارد مراحل جدی تری شده و استعفای دسته جمعی مدیران این کارخانه واکنشی جدید  به این بحران است اما در سویی دیگر نامزدهای انتخاباتی مجلس استان که برای دور دوم تلاش می کنند از بحران این کارخانه خوراکی جدید برای تبلیغات ساخته اند.

به گزارش صنعت تبریز ، بحران در کارخانه ماشین سازی تبریز که از سالهای قبل و به دنبال فرسوده بودن ماشین آلات این کارخانه ، تحریم ها و نیز رکود اقتصادی کشور هر روز گسترده و گسترده تر می شود اکنون به مراحل جدی تری رسیده و نه تنها امکان پرداخت حقوق همین تعداد کارگران باقی مانده نیز ممکن نیست بلکه بدهی های گسترده و کلان به بانکها و نهادهای دیگر نیز روز به روز فربه تر می شود.

از سویی دیگر همت  واراده جدی  در مسئولان دولتی و نیز نمایندگان مجلس به جز تعداد محدودی برای کمک به وضعیت این صنعت مادر استان مشاهده نمیشود و در ماه های اخیر تمام تلاشهای صورت گرفته به بحرانی تر شدن وضعیت این کارخانه منجر شده است.

اما آنچه در این میان آزار دهنده تر است نگاه منفعت طلبانه عده ای به این بحران و به اصلاح از آب گل آلود ماهی گرفتن است و سخنرانیها و مصاحبه های تبلیغاتی برای نجات ماشین سازی از بحران مدتها است که در آستانه انتخابات مجلس در دور اول و حال در دور دوم از سوی بازماندگان ادامه دارد و جالبتر آنکه به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه با خبرنگار صنعت تبریز از قبول شرایط واگذاری کارخانه ماشین سازی توسط نمایندگان استان و پذیرش شرایط فعلی آن خبر داده بود.

از سویی دیگر استاندار آذربایجان شرقی نیز در آخرین نشست خبری خود با بیان اینکه این سخنرانیها و موضع گیریهای برخی کاندیداها و افراد خاص  درمورد ماشین سازی تبریز صادقانه نیست اظهار کرده بود: نیتهای غیر صحیح و غیر خالصانه  والهی وجود دارد و برای رضای خدا این حرفها زده نمی شود و بهتر است کارهای کاربردی انجام شود.

حال در آستانه انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان این موضع گیریها بیشتر می شود ولی اتفاق خاصی برای ماشین سازی تبری و خروج از بحران این کارخانه رخ نمی دهد.