استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به نسخه‌های اول و دوم سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی بسیار خوشبین و مصر هستم برنامه‌های این سند عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،مجید خدابخش امروز در حاشیه جلسه شورای راهبری تدوین دومین سند تدبیر توسعه استان  اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که این سند را عملیاتی‌تر کنیم و برای تحقق این امر طبیعتاً نظرات نخبگان و فعالان غیر دولتی و بخش خصوصی اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

وی افزود: خصوصاً در جایی که از فضای کسب و کار صحبت می‌کنیم همین فعالان بخش خصوصی هستند که باید اظهار نظر کنند، بنابراین به دنبال اخذ نظرات این‌ها هستیم تا با استفاده از آن به یک برنامه عملیاتی برسیم، ما هم وظیفه پشتیبانی خود را انجام می‌دهیم تا استان بر اساس سند و برنامه‌ای مدون توسعه یابد.

خدابخش با بیان اینکه لازم است راهبردهای ارائه شده ذیل هسته‌های کلیدی با واقعیت‌های روز همخوانی و قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند، یادآور شد: انتظار داریم طرح‌های اجرایی هسته‌های سیزده‌گانه دومین سند نیز تدوین شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: به عنوان مثال در بحث بهبود فضای کسب و کار  مطرح می‌شود که فرایند دریافت تسهیلات بانکی دشوار است و باید تسهیل شود، در  حالی که یک سری از سرمایه‌گذاران تسهیلات بانکی نمی‌خواهند و مشکل وام ندارند، بلکه گرفتار مسائل دیگری مثل وجود معارض و … هستند.

وی تصریح کرد: ممکن است فردی در زمینه  استخراج معدن در منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و این سرمایه‌گذاری فوق‌العاده برای منطقه مهم باشد، اما در منطقه افرادی ادعاهایی در مورد زمین تملک شده دارند و به عنوان معارض مانع سرمایه‌گذاری می‌شوند.

خدابخش تاکید کرد: در این‌گونه موارد وظیفه ماست که وقت و انرژی صرف کنیم و با ایجاد تعامل بین طرفین موانع سرمایه‌گذاری را رفع کنیم تا با تحقق امر سرمایه‌گذاری در جهت توسعه منطقه مربوطه قدم برداریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در واقع ما باید خود را جای سرمایه‌گذار بگذاریم و در تدوین سند تدبیر توسعه و تعیین هسته‌های کلیدی آن به موانع و مشکلات از منظر سرمایه‌گذار نگاه کنیم.

منبع: فارس