دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در شهرهای کوچک استان هم دیده می شود و به نظرمی رسد برق ارزان در این شهرها حتی روستاها زمینه ای برای توسعه این تخلف باشد.

۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بناب کشف شد

به گزارش صنعتیمیز به نقل از ایرنا فرمانده نیروی انتظامی بناب گفت: تعداد ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال(بیت کوئین) به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ سهراب شفقی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و انبار دستگاه های بیت کوئین در یکی از کارگاه های تولیدی متروکه حاشیه شهر بناب، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از بررسی و تایید صحت خبر و نیز با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل در یکی از انبارهای این کارگاه تعداد ۱۶ دستگاه بیت کوئین قاچاق کشف و ضبط کردند.

شفقی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه های قاچاق شده را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر شد که برای تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان را همواره در دستور کار خود قرار داده است، از مردم خواست برای کمک به اقتصاد، آرامش و به خصوص امنیت جامعه در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان بناب با جمعیت ۱۲۳ هزار نفر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری جنوب غربی مرکز آذربایجان شرقی واقع است.