نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی در غیاب بزرگان خودرو سازی ایران و در تصرف محصولات چینی است.
به گزارش صنعت تبریز ، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی در حالی از روز گذشته در تبریز آغاز به کار کرده که رکود حاکم بر صنعت خودرو سازی به صورت ملموسی در این نمایشگاه نیز به چشم می خورد و در نگاه اول عدم حضور کارخانجات بزرگ خودرو سازی داخلی در این نمایشگاه مشهود است که غیبت ایران خودرو و سایپا بیشتر از دیگران به چشم می آید.
اما در غیبت خودروسازان داخلی ، نمایندگان خودروهای چینی با تسخیر دو سالن کاملا اختصاصی برای خود چشم به جیب مشتریان تبریزی دوخته اند و برایشان کیسه های خوش و آب و رنگی دوخته اند و شرایط فروش ویژه برپا شده است.
مسئولان این غرفه ها حتی حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نیز نشده و اعلام می کنند که سیاست ما عدم پاسخ به رسانه ها است .
دو سالن شهریار و سهند این نمایشگاه به صورت کامل به محل عرضه خودروهای چینی اختصلص یافته واز سویی دیگر لوازم دیگر خودرو مانند تایر نیز محل تاخت و تاز محصولات چینی است که وارد کنندگان این محصولات از رونق بالای بازار خود سخن می گویند و اینکه دیگر نمی توانند پاسخ مشتریان را بدهند و کم آورده اند.
اما در میان محصولات مختلف قطعات خودرو از خرد تا کلان و از گلگیر تا پیستون ماشین های سواری و باری خودنمایی می کند و انبوه بازدید کنندگانی که بیشترشان جوانان عشق ماشین هستند و با بی رغبتی به انبوه محصولات بی کیفیت عرضه شده نگاه می کنند.
در نمایشگاه خودروی تبریز خبری از مناظر دلفریب برای ماشین بازان نیست و هرچند تمام فضای نمایشگاه از خودروهای سبک و سنگین و تجاری و قطعات و لوازم جانبی پر شده اما نمیتوان این نمایشگاه را یک نمایشگاه جامع خودرویی دانست و بیشتر یک نمایشگاه کالای خرد و دست پائین محسوب می شود.
در میان کالاهای تخصصی غرفه داران همیشگی که گویی با نمایشگاه بین المللی تبریز عقد اخوت بسته اند نیز در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی حضور دارند ، غرفه های عرضه کلوچه به صورت فله ای و غرفه های ارائه دستگاه های تصفیه آب چینی غیر استاندارد و غرفه های خوردنی های مقوی و آتشین مشتریان پر و پا قرص همه نمایشگاه های بین المللی تبریز هستند.
سید مرتضی احمدپور