مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با منطقه آزاد مغری در ارمنستان همکاری لازم را انجام خواهیم داد تا از تجربیات همدیگر به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان در دیدار با هیات ارمنی از منطقه آزاد مغری اظهار داشا: با شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای همسایه و در یک طرح و برنامه برد-برد می‌توانیم در جهت اعتلای اقتصادی کشورهایمان گام برداریم.

وی گفت: به علت همجواری و ارتباط دیرینه با ارمنستان، شناخت مناسبی بین دو طرف برقرار است که کمک می‌کند سریع‌تر به تصمیمات اجرایی برسیم.

نریمان با بیان اینکه تصمیم داریم گمرک ایران و ارمنستان فعال‌تر شود، گفت: منطقه آزاد ارس پیشنهادات لازم برای توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری، تجاری و سیاسی را به کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان ارائه خواهد داد.

مختار زاکاریان، فرماندار مغری هم در این دیدار با بیان اینکه افزایش مراودات به بهبود همکاری‌های آینده کمک خواهد کرد، گفت: خوشحالیم که همسایه مطمئن و بزرگی مثل ایران داریم و اولین همسایه ما هم منطقه آزاد ارس است.

وی با بیان اینکه ایران برای ما کشور با اهمیتی است و در منطقه مغری به دانش آموزان زبان فارسی یاد می‌دهیم، گفت: خواستار استمرار همکاری دو کشور ایران و ارمنستان هستم.

آشوت زاواریان مدیرعامل منطقه آزاد مغری هم با اعلام اینکه تفاهم نامه افزایش همکاری دولت‌های ایران و ارمنستان در ماه‌های آتی امضا خواهد شد، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از معافیت عوارض گمرکی صادرات از مسیر منطقه آزاد مغری به اوراسیا استفاده کنند.