مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: تجربه فعالیت واحدهای صنعتی در کشورهای پیشرفته سرمایه خوبی برای تولید کنندگان داخلی است و یکی از مهمترین ارکان فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ تکیه بر صادرات و بازارهای خارجی است.
به گزارش پایگاه خبری صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن آذربایجان شرقی ، علی اشرف افخمیدر جمع صنعتگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعطیلی و رکود در صنایع قابل قبول نیست گفت: شهر بناب از واحدهای صنعتی با نشاطی برخوردار هستند و مردمان این شهر نیز کوشا و فعال هستند.
وی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی در بناب گفت: پول تنها ملاک فعالیت واحدهای صنعتی نیست و باید از عنصر مدیریتی نیز استفاده کنیم.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: تجربه فعالیت واحدهای صنعتی در کشورهای پیشرفته سرمایه خوبی برای تولید کنندگان داخلی است و یکی از مهمترین ارکان فعالیت واحدهای صنعتی بزرگ تکیه بر صادرات و بازارهای خارجی است.
افخمی یادآور شد: اگر می خواهیم در اقتصاد موفق باشیم باید بر تولید سرمایه گذاری کرده و روی تولیدات صادراتی متمرکز شویم و در کنار همه این مسائل مدیریت صحیح و به روز بسیار مهم است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن استفاده از نظرات مشاوران را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از ابزارهای حرفه ای برای تولید و صادرات باید مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم از نظرات حرفه ای بهره مند شویم.
وی با اشاره به مشکلات داخلی و رکود اقتصادی گفت: واقعیت این است که تحریمها مشکلات زیادی را به وجود آورد و برای خروج از این مشکلات باید همراهی و کوشش همگانی را داشته باشیم.
وی فضای ایجاد شده در دو سال گذشته در کشور را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: موفقیتهای سیاسی باید زمینه ای برای کوشش بیشتر در سایر مسائل از جمله اقتصادی و صنعتی باشد تا به موفقیتهای بیشتر بین المللی برسیم.
وی خام فروشی نفت و سایر محصولات معدنی را یکی از مشکلات اقتصاد ایران دانست و گفت: برخی کشورهای کوچک آسیایی بدون داشتن معدن و نفت و حتی کشاورزی چندین برابر ایران تولید و درآمد دارند و ما نیز نباید ازکار و کوشش خسته شویم.
وی با اشاره به فعالیت بانک صنعت و معدن در کشور گفت: در حالی که درکشور ۲۱ هزار شعبه بانکی وجود دارد اما این بانک در کل کشور ۷۰ شعبه دارد ولی این کمی تعداد شعب دلیلی بر فعالیت کم نیست.
افخمی افزود: بانک صنعت و معدن در آذربایجان شرقی تنها ۴۰ میلیارد سپرده ۱۰۷۰ میلیارد تسهیلات داده ایم و این در
حالی است که تمام بانکهای استان ۱۶ هزار میلیارد تومان از ۱۷ هزار میلیارد سپرده خود وام داده اند.
وی با بیان اینکه سیاست بانک صنعت و معدن ایجاد شعب جدید نیست گفت: علی رغم این سیاست بنا به پافشاری نماینده بناب تلاش می شود تا شعبه بناب را پیگیری و تاسیس کنیم.